اخبار بروجرد

علاءالدین بروجردی: حمایت از کارخانه اکسیر بروجرد حجم تولید و صادرات آن را افزایش می‎دهد

روزهای بروجرد- نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی گفت: حمایت از کارخانه داروسازی اکسیر حجم تولید و صادرات آن را افزایش می‎دهد.

به گزارش فارس، علاءالدین بروجردی در حاشیه بازدید از کارخانجات داروسازی اکسیر و زاگرس فارمد پارس بروجرد اظهار کرد: کارخانه اکسیر یکی از بزرگترین کارخانجات داروسازی کشور است که ۸۰ درصد انسولین مورد نیاز داخل را تولید می‎کند.

وی با اشاره به جایگاه داروسازی اکسیر در کشور و منطقه خاطر نشان کرد: داروهای تولیدی در این کارخانه به بیش از ۱۰کشور صادر می‎شود.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات کارخانه داروسازی اکسیر بیان کرد: این واحد تولیدی به حمایت جدی نیاز دارد که بدون شک تحقق این مهم موجب افزایش کیفیت و حجم تولید و صادرات این شرکت می‎شود.

بروجردی با اشاره به انبوه مشکلات پیش روی واحدهای تولیدی گفت: سیستم بانکی مشکلی اساسی در مجموعه روند اقتصادی کشور است، از سویی افزایش نرخ ارز نیز مزید بر علت شده است.

وی بر ضرورت کالبدشکافی علل دخیل در ایجاد وضعیت موجود تاکید کرد و افزود: بسیاری از شرکت‎های دارویی کشور زیان‎ده شده‎اند.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از راهکارهای عبور از وضعیت موجود و بهبود آن در اصلاح سیستم کارخانجات و تولید محصولات قابل صادرات است که در این صورت منابع پایدار درآمدی ایجاد می‎شود.

بروجردی اظهار کرد: استاندارد کردن فرآورده‎های قابل صادرات به حل بسیاری از مشکلات و بهبود وضع موجود کمک کرده و بستر را برای فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی فراهم می‎آورد.

وی در ادامه از کارخانه زاگرس فارمد پارس به عنوان یکی از کارخانجات به نام در کشور یاد و تاکید کرد: این کارخانه عمدتا محویرت تولید داروهای دامی را دارد.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در شرایط کنونی و با توجه به کاستی‎هایی که در زاگرس فارمد پارس وجود دارد، در این مقطع زمانی تصمیم‎گیری بهینه بسیار کمک می‎کند که شاهد خروج آن از این مرحله حساس باشیم.

بروجردی حفظ ظرفیت اشتغال در این کارخانه را برای شهروندان بروجردی بسیار حائز اهمیت دانست و بر ضرورت آن تاکید کرد.

وی تصریح کرد: طبیعتا قوانین و مقررات کار به چگونگی کیفیت و چارچوب بستر ادامه کار در زاگرس فارمد پارس کمک می‎کند، البته امید است که اتخاذ تصمیمات منطقی به خروج این واحد دارویی از مرحله حساس کنونی کمک کند.

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Close