اخبار بروجردویژه ها

طلب ۱۰۰ میلیاردی تامین اجتماعی لرستان از شهرداری بروجرد

روزهای بروجرد- مدیرکل تأمین اجتماعی لرستان گفت: تأمین اجتماعی از شهرداری‌های کل لرستان ۲۰۰ میلیارد و از شهرداری بروجرد ۱۰۰ میلیارد تومان طلب دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی جهانی در نشست با اصحاب فرهنگ بروجرد با بیان اینکه در هر منطقه چند شاخصه نماد توسعه است و یکی از آن شاخص‌ها هم گرایی رسانه و اندیشمندان است، اظهار داشت: اولویت مسیر توسعه تأمین اجتماعی لرستان توجه به بروجرد و برنامه ریزی برای برطرف شدن مشکلات آن است.

وی افزود: باید تهدیدها و فرصت‌ها در مسیر توسعه روشن شود و به این موضوع هم اطمینان داریم که زمینه‌های رشد و توسعه در بروجرد وجود دارد.

مدیر کل تأمین اجتماعی لرستان تصریح کرد: با هم گرایی می‌توان به همه ابعاد سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی توسعه دست پیدا کرد.

جهانی با بیان اینکه باید به صورت مداوم در مقابل عملکردها، رفتارها و آثاری که ایجاد کرده‌ایم پاسخگو باشیم، ادامه داد: سازمانی که در معرض نقد و بررسی قرار نگیرد دچار ایستایی می‌شود.

به گفته وی، شکوفایی سازمان تأمین اجتماعی در این است که بیش از نیمی از جمعیت شهرستان بروجرد تحت پوشش این سازمان است.

مدیر کل تأمین اجتماعی لرستان در بخشی دیگر از سخنان خود با تاکید بر اینکه بدون تأمین اجتماعی توسعه امکان پذیر نیست، افزود: توسعه باید بستر رفاه را فراهم کند که اگر غیر از این باشد نتیجه توسعه حاصل نشده است.

جهانی گفت: در بروجرد ماهیانه ۲۵ میلیارد تومان خدمات به جامعه تحت پوشش پرداخت می‌شود به طوری که این بخش سالانه ۴۰۰ میلیارد تومان برای تأمین اجتماعی هزینه در بر دارد.

وی ادامه داد: در طی بیست سال گذشته نزدیک به ۶ هزار کارگاه صنعتی و صنفی وجود داشته است که در حال حاضر از این تعداد ۲ هزار و ۷۰۰ کارگاه فعال بوده و مابقی تعطیل شده‌اند.

مدیر کل تأمین اجتماعی لرستان بیان داشت: در بروجرد بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار جمعیت فعال وجود دارد که جمعیت بیمه شدگان اجباری در این شهر ۲۰ هزار نفر است.

جهانی با تاکید بر اینکه تأمین اجتماعی استان از شهرداری‌های کل لرستان ۲۰۰ میلیارد و از شهرداری بروجرد ۱۰۰ میلیارد تومان طلب دارد، افزود: در تأمین اجتماعی ۱۴ هزار مستمری بگیر وجود دارد که با جمعیت خانواده آنها جامعه آماری قابل توجهی را در بر گرفته است.

وی ادامه داد: در روزهای اخیر با شهرداری بروجرد به این توافق رسیده‌ایم که در میدان امام (ره) در جوار بیمارستان کوثر زمینی جهت احداث ساختمان تأمین اجتماعی اهدا کنند.

مدیر کل تأمین اجتماعی لرستان با اشاره به اینکه ساختمان فعلی تأمین اجتماعی بروجرد جوابگوی نیاز مردم نیست، افزود: با توجه به ۳ هزار مراجعه در روز به تأمین اجتماعی بروجرد این محیط پاسخگو نیست و باید به فضای استاندارد برسد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close