اخبار بروجرد

افتتاح مجتمع چند منظوره هنری در بروجرد

روزهای بروجرد– یک مجتمع چند منظوره هنری در بروجرد با حضور مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح شد.

مجتمع چند منظوره هنری آوای کوچه فیلم با حضور محمدحسین اسماعیلی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، فرماندار بروجرد و جمعی از هنرمندان و اهالی فرهنگ این شهرستان افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

 

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین گشایش این مجتمع هنری گفت: شکوفایی و پویایی یک جامعه، مستلزم حضور بخش خصوصیِ فعال و خلاقِ برآمده از متن مردم است.

محمدحسین اسماعیلی با تشکر از مدیرعامل این مجموعه که به عنوان بخش خصوصی این مجموعه را راه‌اندازی کرده‌اند افزود: شهرستان بروجرد در طول تاریخ هویت ارزشمند فرهنگی داشته و دارد و شاهد هستیم بسیاری از بزرگان و اندیشمندان از همین دیار به منصه ظهور رسیده‌اند.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه فعالیت و رشد بخش خصوصی در حوزه هنر و فرهنگ رشد این حوزه را به دنبال خواهد داشت، افزود: شکوفایی و پویایی یک جامعه، مستلزم حضور بخش خصوصیِ فعال و خلاقِ برآمده از متن مردم است.

او با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم و دوره جدید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توسعه فعالیت‌های فرهنگی هنری و حکمرانی فرهنگی از طریق مشارکت مردم در دستور کار قرار گرفته است و برنامه‌های بسیاری از ابتدای دولت در این حوزه انجام شد.

اسماعیلی با اشاره به اینکه در مجموعه دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری برنامه‌های تحولی بسیاری در نظر گرفته‌ایم، افزود: یکی از این برنامه‌ها حمایت از بخش غیر دولتی و آموزشگاه‌های آزاد هنری در غالب :طرح ملی تابا” (تجلیل از الگوهای برتر آموزشگاهی است)

او افزود: برای نخستین بار در کشور امروز این طرح در این جلسه کلید می‌خورد و موسسه آوای کوچه فیلم به عنوان اولین الگوی برتر آموزشگاهی در کشور معرفی می‌شود.

اسماعیلی به حمایت‌های مادی و معنوی در گام اول از الگوهای برتر آموزشگاهی اشاره کرد و افزود: دوره‌های آموزشی تخصصی با حضور استادان برتر کشور در این آموزشگاه‌ها فراهم می‌شود.

او با تاکید بر راه‌اندازی رشته انیمیشن در هنرستان هنرهای زیبا بروجرد گفت: امیدواریم با همکاری فرمانداری شهرستان مکان مناسبی برای این هنرستان در سال تحصیلی جدید در نظر گرفته شود و از سوی این اداره کل نیز همکاری و حمایت‌های لازم در باره تجهیزات این هنرستان انجام خواهد شد.

حمید آقایی، مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بروجرد نیز در حاشیه مراسم اظهار کرد: این مجتمع چند منظوره نخستین مرکز درجه یک هنری در استان است که در زمینه آموزش موسیقی، هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی، مد و لباس و سایر فعالیت‌های فرهنگی هنری فعالیت می‌کند.

او بیان کرد: این مرکز مجهز به استودیوی فیلم و صدا و دارای تماشاخانه برای اجرای نمایش و کنسرت است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close