اخبار بروجرد

آزادسازی زمین های تصرفی کشاورزی در بروجرد

روزهای بروجرد- فرمانده یگان حفاظت امور اراضی لرستان گفت: با هدف جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز دو هزار و ۲۰۰ مترمربع از زمین های کشاورزی روستای دهریز شهرستان بروجرد توسط یگان حفاظت امور اراضی آزادسازی شد.

سرهنگ همایون بخشی اظهار کرد: در اجرای قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی و باغی ۵ مورد قلع‌وقمع شامل ۴ مورد بنا و یک مورد دیوارچینی، با حکم مسئول قضایی، همکاری نیروی انتظامی و سایر ادارات ذی‌ربط صورت گرفت.

به گزارش ایسنا، وی تصریح کرد: در جهت اهداف عدالت محور و پاسداری از امنیت غذایی و حفاظت از اراضی کشاورزی بروجرد که به‌واسطه شرایط آب و هوایی مناسب و مستعد گردشگری همواره مورد توجه سودجویان و ساخت‌وسازهای غیرمجاز بوده است، قلع‌وقمع بناهای غیرمجاز و اعاده به وضعیت اولیه با جدیت دنبال می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت امور اراضی لرستان خاطرنشان کرد: از همه صاحبان ساخت‌وسازهای غیرمجاز می‌خواهیم با جهاد کشاورزی همکاری کنند و زمین‌های تغییر کاربری داده‌شده غیرمجاز را به وضعیت اولیه کشاورزی و باغی بازگردانند زیرا همه زمین هایی که غیرقانونی تغییر کاربری شده‌اند شناسایی می‌شوند حکم قانونی برای آن‌ها صادر و اجرا خواهد شد.

بخشی ادامه داد: همچنین با توجه به هزینه‌های گزاف مالی، از مردم انتظار داریم پیش از هرگونه تغییر کاربری یا خرید ملک و زمین نسبت استعلام و اخذ مجوز از امور اراضی جهاد کشاورزی اقدام کنند تا براثر ناآگاهی اقدام به ساخت‌وساز غیرمجاز نکنند و در دام سودجویان گرفتار نشوند.

وی خاطرنشان کرد: از شهروندان تقاضا می‌شود در شناسایی ساخت‌وسازهای غیرمجاز، از طریق سامانه ۱۳۱ ما را بیش‌ از پیش در استیفای حقوق مردم یاری کنند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close