اخبار بروجردویژه ها

فرماندار بروجرد خبر داد: سهم ۵۹ میلیارد تومانی بروجرد از اعتبارات ۹۸/ انتقاد از بودجه ناچیز بروجرد و کم کاری برخی مدیران در پیگیری و تخصیص بودجه

روزهای بروجرد- فرماندار بروجرد گفت: سهم این شهرستان از اعتبارات سال جاری ۵۹ میلیارد و ۱۳۷ میلیون تومان است.

به گزارش فارس، عبدالرحیم رحیمی در جلسه کمیته برنامه‌ریزی این شهرستان اظهار کرد: سهم بروجرد از اعتبارات امسال در حوزه‌های تملک دارایی، توازن منطقه‌ای و اعتبارات نفتی ۵۹ میلیارد و ۱۳۷ میلیون تومان است.

وی عنوان کرد: این اعتبارات قرار است در ۲۷ فصل، ۵۷ برنامه و ۱۵۰ پروژه نیمه‌تمام و جدید هزینه شده و به مصرف برسد.

فرماندار بروجرد با ناچیز و ناکافی خواندن سهم اعتبارات سالانه این شهرستان تاکید کرد: از سویی نحوه توزیع و تقسیم اعتبارات در سطح استان مورد انتقاد است.

رحیمی البته سهم مدیران غیر پیگیر را در ناکافی خواندنی اعتبارات شهرستانی دخیل دانست و افزود: مادامی که مدیر اداره‌ای پیگیر تخصیص و تصویب اعتبارات حوزه کاری خود نشود، لابد به آن بودجه نیازی ندارد.

وی ادامه داد: کم کاری و عدم پیگیری برخی از مدیران دستگاه‌های اجرایی در خصوص تأمین اعتبار حوزه کاری‌شان در ناکافی بودن مجموع اعتبارات تخصیص یافته به شهرستان بروجرد دخیل است.

فرماندار بروجرد با تاکید بر این که اعتبارات حوزه بحران جدای از مجموع اعتبارات یاد شده است، گفت: در مجموع یک‌هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای این حوزه در همه بخش‌های کشاورزی، راه، زیرساخت‌ها، مسکن و بخش‌های دیگر به استان لرستان اختصاص یافته است.

رحیمی اظهار کرد: تاکنون از مجموع اعتبارات حوزه بحران ۲۲ میلیارد تومان شامل ۶ میلیارد به شهرداری و ۱۶ میلیارد دیگر به حوزه‌های راهداری و بنیاد مسکن بروجرد اختصاص و نیمی از آن‌ها نیز تخصیص یافته است.

وی از وجود یک‌هزار و ۵۰۰ پرونده خسارت سیل در بخش کشاورزی در بروجرد خبر و ادامه داد: تاکنون ۸۰۰ پرونده در این رابطه در سامانه به ثبت رسیده است.

فرماندار بروجرد با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات بحران در لرستان توزیع شده است، تصریح کرد: این در حالی است که سهم شهرستان بروجرد از این میزان ناکافی و ناچیز است.

رحیمی عنوان کرد: انتظار می‌رفت سازمان مدیریت بحران لرستان ملاک‌ها و شاخص‌های تخصیص بودجه بحران بین شهرستان های استان را تشریح کرده و دلایل آن را توضیح دهد.

وی البته باز هم سهم نحوه ارائه اطلاعات و خسارات ناشی از سیل از سوی مدیران ادارات و دستگاه‌های اجرایی را در میزان اعتبارات تخصیص یافته به شهرستان بروجرد دخیل دانست و افزود: بدون شک ارائه اطلاعات یاد شده در کاهش میزان تخصیص اعتبارات نقش‌آفرین بوده است.

فرماندار بروجرد در ادامه با انتقاد شدید نسبت به غیبت برخی از مدیران ادارات در جلسه کمیته برنامه‌ریزی این شهرستان گفت: مدیری که بازی فوتبال را به شرکت در این جلسه ترجیح می‌دهد، مدیر شایسته‌ای نیست.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close