اخبار بروجرد

منتقد کیست؟

کلثوم دلیران- متاسفانه این روزها شاهد بروز پدیده ای بی حدو مرز، بنام #مطالبه_گری_انقلابی از سوی برخی افراد به ظاهر منتقد به عملکرد گروهی خاص و نه وضعیت اسفبار جامعه در سطح بروجرد هستیم که نشان از عدم سواد کافی نسبت به علم و ماهیت مطالبه گری دارد.

یک منتقد آگاه به مسائل جامعه کسی است که هر گونه کوتاهی و سهل انگاری در رسیدگی به امور و وظایف محوله مدیران و مسئولان را برنمیتابد و برای بهبود وضعیت نامناسب فعلی جامعه ای که در آن زندگی می کند حرف میزند ، قلمفرسایی می کند، کتاب می نویسد، طنزپردازی می کند و خیلی موارد از این دست….و یادمان باشد منتقد از شخصی خاص برای رسیدن به مقصود و هدفی خاص آنهم برای فرد و یا گروهی خاص انتقادجویی نمیکند. یک منتقد به تمام معنا سعی می کند سنگ همه مردم شهر را به سینه بزند نه تنها خودش را.

و مطالبه گر هم همینطور….

شهر پر شده از انتقاد و خرده گیری عده ای علیه عده ای دیگر به گونه ای که این انتقادجویی با توهین، تهدید و تخریب توامان شده است.

این راهش نیست… مطالبه گری و منتقد بودن به وضعیت نابسامان یک جامعه بدین معنا و رویه ای که شما عزیزان تازه به قلم رسیده اینگونه نیست…. ما منتقد نداریم که اگر داشتیم شهر بروجرد الان درگیر اینهمه سیاست زدگی نبود.

️یک منتقد ذره بینی دارد بنام “بینش کلی” و علمی بنام “وجدان” و “آگاهی”…. و هرگز از فردی و یا گروهی خاص حمایت نمیکند بلکه نسبت به مسائل روز شهر، منطقه و کشورش نظر می دهد و همیشه طلبکار است.

 

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close