اخبار بروجرد

روزانه حدود ۲۴۰ تن زباله در بروجرد تولید می‌شود

روزهای بروجرد- سرپرست مدیریت سازمان پسماند شهرداری بروجرد گفت: روزانه حدود ۲۴۰ تن زباله در شهرستان بروجرد تولید می شود که با فرهنگ سازی و آموزش می توان این میزان تولید زباله را کاهش داد.

شهاب شعبان در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: میزان تولید زباله در شهر بروجرد حدود ۲۰۰ تن در روز است، مقدمات لازم برای طرح تفکیک زباله در این شهر انجام شده و اقداماتی صورت گرفته است تا طی چند ماه آینده طرح تفکیک زباله اجرا شود.

وی بیان کرد: در مناسبت های مختلف میزان تولید زباله که بیشتر بصورت انواع مختلف ظروف یکبار مصرف است تا پنج برابر هم می رسد، میزان استفاده از ظروف یکبار مصرف به خصوص در دوران شیوع کرونا در مقایسه با قبل رو به افزایش گذاشته است.

سرپرست سازمان پسماند شهرداری بروجرد با تاکید بر ضرورت آموزش و فرهنگ سازی در بخش تولید زباله از نگاه زیست محیطی و مدیریت پسماند اضافه کرد: میزان تولید زباله در حومه شهر بسیار بالا است بطوری که سرانه هر خانه باید ۸۰۰ گرم باشد که در حومه شهر بروجرد به سه کیلوگرم هم می رسد.

شعبان با اشاره به اینکه هنوز طرح تفکیک زباله اجرا نشده است، ادامه داد: مردم همکاری لازم را داشته باشند که زباله ها را در ساعت مقرر بیرون بگذارند تا توسط شهرداری جمع آوری شوند.

وی با بیان اینکه حدود ۳۰۰ زباله گرد شناسایی شده است، یادآور شد: بیشتر این افراد را مردان تشکیل می دهند که دچار مشکل اعتیاد هستند و بین ۳۰ تا ۶۰ سال سن دارند. چهار یا پنج نفر از زباله گردها زن هستند که حدود ۵۰ تا ۶۰ سال سن دارند که برخی از آنها نیز دچار مشکل اعتیاد هستند.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری بروجرد گفت: برای دستیابی به شهری با محیط زیست سالم باید به منظور جلب مشارکت و همکاری مردم آموزش های عمومی فراگیری ارائه شود تا بتوان تولید زباله کمتری داشت.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close