اخبار بروجرد

خروج سیب از بروجرد ممنوع است

روزهای بروجرد- مدیر جهاد کشاورزی بروجرد می‌گوید خروج سیب از شهرستان ممنوع است.

جواد گودرزی در حاشیه جلسه ساماندهی خرید سیب پادرختی افزود: هرساله به دلایل مختلفی حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد میوه‌های درختان سیب، قبل از برداشت پای درختان می‌ریزند و به این سیب‌ها، سیب‌های پادرختی یا درجه ۳ یا صنعتی گفته می‌شود.

او تصریح کرد: این سیب‌ها قابلیت فروش به‌عنوان سیب تازه خوری و انبار کردن را ندارند و فقط قابل استفاده در صنایع تبدیلی مثل تولید پوره، ترشک و لواشک، سرکه سیب و. هستند.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد خاطرنشان کرد: فروش این سیب‌ها یکی از دغدغه‌های باغداران عزیز شده و می‌بایست راهکاری برای فروش این سیب‌ها اندیشیده شود.

گودرزی اضافه کرد: در این میان، یک سری افراد سودجو، به‌عنوان واسطه اقدام به خرید این سیب‌ها با قیمت بسیار پایین از باغدار کرده و همان سیب‌ها را با قیمت بالاتر از شهرستان خارج کرده و در اختیار کارخانجات استان‌های دیگر قرار می‌دهند.

او بیان کرد: به همین منظور جلسه‌ای با همکاری ادارات مربوطه (تولیدات گیاهی، باغبانی، تنظیم بازار، صنایع تبدیلی) و همچنین مساعدت و همکاری ادارات فرمانداری، دادستانی، تعزیرات، صنعت و معدن و تجارت، رفع موانع تولید، تعاون روستایی، اتحادیه تعاون روستایی و نیروی انتظامی شهرستان بروجرد و کارخانجات مربوطه تشکیل شد.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد ادامه داد: در این جلسه مقرر شد باواسطه‌های خرید سیب از باغداران در سطح شهر برخورد قانونی شده و از خروج سیب از شهرستان جلوگیری شود.

گودرزی اظهار کرد: همچنین سیب‌های پادرختی باغداران در هر مقداری، با قیمت مصوب کارگروه تنظیم بازار (۳۵۰۰ تومان) توسط ادارات تعاون روستایی و اتحادیه خریداری شده و در اختیار کارخانجات داخل شهرستان قرار بگیرد.

 

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close