اخبار بروجرداخبار لرستانویژه ها

وضعیت منابع آبی لرستان در پاییز امسال نگران کننده است

روزهای بروجرد- رییس حوضه آبریز رودخانه کرخه و مرزی غرب کشور گفت: کاهش بارش طی ۲ سال گذشته باعث افت شدید منابع آبی شده و تامین آب شرب لرستان در پاییز پیش‌رو بسیار نگران کننده است.

به گزارش ایرنا، شاپور رجایی در نشست با مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان اظهار کرد: با توجه به بازدید میدانی از کوهدشت و رومشکان و وضعیت وخیم منابع آب این شهرستان‌ها، افت و کاهش منابع آب در حال نزدیک شدن به یک فاجعه زیست محیطی است.

وی ادامه داد: گزارشی از عوامل موثر در رسیدن این مناطق به وضعیت کنونی و راهکارهای موجود برای بهبود شرایط، به حوضه آبریز رودخانه کرخه و مرزی غرب تهیه و ارسال‌ شود تا در اولین فرصت با اطلاع به وزیر نیرو اقدامات لازم صورت گیرد.

رجایی با اشاره به اهمیت به روز رسانی آمار و اطلاعات منابع آب شرب در لرستان و اشتراک گذاری داده‌ها تاکید کرد:  همکاری آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب، برگزاری مستمر جلسات و تبادل اطلاعات در شرایط موجود لازمه موفقیت و پیشبرد اهداف‌ آبی در استان خواهد بود.

وی گفت: شرکت آب منطقه ای نسبت به شناسایی ظرفیت چاه‌های کشاورزی و سایر منابع در شرایط بحرانی و احتمال کمبود آب شرب در سال آبی پیش رو، تهیه تحلیلی از روند تغییرات فصلی از نظر کمی و کیفی منابع آبی موجود، مقدار کمبود آب، زمان مواجهه با آن و راهکارهای جبران این کمبود، اقدام و نتیجه را به حوضه آبریز کرخه و مرزی غرب ارسال کند.

رجایی بیان کرد: تامین اعتبار مورد نیاز جهت تکمیل و تجهیز ایستگاه‌های هیدرومتری استان در حوزه کرخه طی کوتاه‌ترین زمان صورت خواهد گرفت.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Close