اخبار جهان

نظرسنجی‌ها از بازگشت نتانیاهو حکایت دارد

روزهای بروجرد- نظرسنجی انجام شده توسط شبکه ۱۲ اسراییل نشان می‌دهد که حزب راست‌گرای «لیکود» به ریاست «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسبق رژیم صهیونیستی با ۳۳ کرسی پیروز انتخابات دور آتی کنست خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری «i۲۴»، براساس نتایج این نظرسنجی علاوه بر ۳۳کرسی برای حزب لیکود، احتمالاً حزب «صهیونیسم دینی» ۹، حزب «شاس» با ۸ و «یهودیت تورات» نیز ۷ کرسی را به دست خواهند آورد.

بر این اساس، ائتلاف نتانیاهو جمعاً ۵۷ کرسی را از آن خود خواهد کرد؛ عددی که برای تشکیل دولت از کنست ۱۲۰نفری غیرکافی است. نخست‌وزیر اسبق برای تشکیل ائتلاف حکومتی نیاز به ۶۱ کرسی دارد.

حزب «روح صهیونیسم» که ادغامی از دو حزب کوچک است، بتواند در انتخابات آتی ۴کرسی را به دست آورد. انتظار می‌رود که این حزب به ائتلاف نتانیاهو بپیوندند تا او باری دیگر بتواند به نخست‌وزیری کابینه تل‌آویو برسد.

بر اساس این نظرسنجی، حزب «یش عتید» به رهبری «یائیر لاپید» نخست وزیر موقت تل‌آویو ۲۳ کسی را به دست خواهد آورد. چهار حزب کوچکتر متحد لاپید نیز جمعاً ۲۴ کرسی را از آن خود خواهند کرد؛ آمار و نتایجی که از احتمال شکست نخست‌وزیر موقت فعلی و نخست‌وزیری مجدد نتانیاهو حکایت دارند.

پیش از این نیز نظرسنجی‌ای که توسط موسسه «Panels Politics» برای روزنامه «معاریو» انجام شد، پیش‌بینی کرده بود که اگر انتخابات امروز برگزار شود، حزب لیکود به رهبری نتانیاهو ۳۶ کرسی خواهد داشت که قوی‌ترین عملکرد آن در هفته‌های اخیر محسوب می‌شود. در مورد حزب یش عتید به رهبری لاپید، نخست‌وزیر موقت رژیم صهیونیستی با ۲۳ نماینده جایگاه دوم را به دست خواهد آورد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close