اخبار بروجرداخبار لرستان

لرستان دارای سه منطقه ویژه اقتصادی است

روزهای بروجرد– معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار لرستان گفت: لرستان دارای سه منطقه ویژه اقتصادی است که ۲ منطقه آن در زمان فعالیت دولت سیزدهم برای این استان در نظر گرفته است.

به گزارش ایرنا، سیروس ابراهیمی روز پنجشنبه در جلسه نشست برنامه ریزی آغاز عملیات اجرایی احداث منطقه ویژه اقتصادی بروجرد که در دفتر فرماندار این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: از بین سه منطقه ویژه اقتصادی لرستان یک منطقه در ازنا مستقر است و ۲ منطقه دیگر یکی در خرم آباد و دیگری در شهرستان بروجرد در آستانه استقرار است.

وی افزود: اختصاص ۲ منقطه ویژه اقتصادی برای لرستان نقطه عطفی در تاریخ این استان خواهد بود تا لرستان را به سمت سرمایه گذاری در حوزه اقتصادی و واحدهای تولیدی و صنعتی پیش ببرد.

معاون اقتصادی استاندار لرستان بیان کرد: منطقه ویژه یک فرصت اقتصادی است یعنی یک منطقه بعنوان منطقه ویژه اقتصادی تعریف می شود و واحدهای صنعتی هم در بخش سهم کارفرمایی و عوارض گمرکی و عوارض مالیاتی از یک بخشودگی ویژه برخوردار هستند.

وی اضافه کرد: با  این امتیازات سرمایه گذاران رغبت دارند در منطقه ویژه اقتصادی سرمایه گذاری کنند، بطوری که در طول این مدت که اسم منطقه ویژه اقتصادی مطرح شده است ۲ سرمایه گذاری فروسیسلیس با اعتبار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در همین منطقه ویژه اقتصادی بروجرد پیشنهاد شده است.

ابراهیمی گفت: منطقه ویژه اقتصادی یک فرصت بی بدیل است است که جهشی در فرصت های شغلی ایجاد می کند و با توجه به اینکه تا کردستان منطقه ویژه اقتصادی نداریم زدن این منطقه ویژه اقتصادی در شهرستان بروجرد بعنوان یک فرصت مطلوب سرمایه گذاری  و صادرات است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان افزود: مناطق ویژه اقتصادی از یک امتیارات ویژه ای برخوردار هستند که یک عامل تشویقی و ترغیبی بسیار خوبی برای بخش خصوصی است تا به سمت سرمایه گذاری در این مناطق حرکت کنند، برنامه زمان بندی انجام شده است تا همزمان با اولین روز از هفته دولت با حضور مسوولان کشوری و استانی آغاز عملیات اجرایی این منطقه انجام گیرد.

نماینده بروجرد در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: پس از پیگیری های چندین ساله در ۱۷ خرداد ماه سال جاری در دومین جلسه شورای عالی مناطق ویژه اقتصادی کشور ، محدوده فعالیت و سایر موارد مرتبط با منطقه ویژه اقتصادی شهرستان بروجرد تثبیت شد.

عباس گودرزی افزود: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته مقرر شد با حضور معاون وزیر صمت و  مدیر شهرک های صنعتی کشور و مسوولان استانی و شهرستانی در هفته دولت امسال  شاهد ؛آغاز عملیات اجرایی منطقه ویژه اقتصادی شهرستان بروجرد باشیم.

گودرزی گفت: این طرح یک فرصت خاص برای جذب سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری های تولیدی و صنعتی  در استان و شهرستان است، مساحت فعلی طرح ۶۰ هکتار است و ۳۰ هکتار دیگر نیز تملک شده اکه به زودی تغییر کاربردی خواهد شد و به این محدوده اضافه خواهد شد.

 وی افزود: فازهای بعدی هم پیش بینی شده است که در این مکان امکان توسعه وجود دارد تا روز به روز شاهد توسعه منطقه ویژه اقتصادی بروجرد باشیم که  جذب سرمایه گذاران و رونق تولید و اشتغال و افزایش رضایت مندی مردم را در پی خواهد داشت.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close