اخبار بروجرد

گروه‌های شغلی یک و دو در بروجرد مجاز به فعالیت هستند

روزهای بروجرد- معاون استاندار لرستان و فرماندار بروجرد گفت: گروه‌های شغلی یک و دو در شهرستان مجاز به فعالیت هستند.

احمد گودرزیان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا و با توجه به تغییر وضعیت بروجرد از قرمز به نارنجی،نحوه فعالیت مشاغل و کارکنان ادارات دولتی طبق دستورالعمل های شهرهای با وضعیت نارنجی است.

وی تصریح کرد: بر این اساس با قرار گرفتن شهرستان بروجرد در وضعیت نارنجی گروه‌های شغلی یک و دو از روز چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت در این‌گونه مناطق می‌توانند با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی فعالیت کنند و گروه‌های شغلی سه و چهار کماکان تعطیل خواهند بود.

فرماندار بروجرد خاطرنشان کرد: بدین منظور ضمن قدردانی از تمامی اصناف و کسبه بروجرد که در این مدت با ستاد مقابله با کرونا در شهرستان همکاری داشته‌اند، قابل ذکر است که در این شرایط با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و فاصله فیزیکی می‌تواند وضعیت نارنجی ثبات داشته باشد و حتی به وضعیت زرد و آبی تغییر پیدا کنیم، در غیر این‌صورت به‌دلیل وضعیت شکننده نارنجی، امکان ورود به وضعیت قرمز دور از دسترس نخواهد بود و در این شرایط تعطیلی مجدد بازار را بدنبال خواهیم داشت.

گودرزیان اضافه کرد: همکاری تمام دستگاه‌های متولی در ستاد مقابله با کرونا و همچنین رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط شهروندان و صنوف در بازگشت از وضعیت قرمز به نارنجی موثر بوده و امیدواریم هر چه زودتر به شرایط مطلوب برگردیم.

وی با اشاره به فعالیت کارکنان ادارات در وضعیت نارنجی، افزود: ادارات دارای خدمات ضروری با دو سوم ظرفیت پرسنل و ادارات عادی با یک دوم ظرفیت پرسنل با تشخیص بالاترین مقام مسئول دستگاه مربوطه در هر شیفت کاری می‌توانند فعالیت کنند.

وی ادامه داد: همشهریان این نکته را در نظر داشته باشند که تیم‌های بازرسی و نظارت ستاد کرونا شهرستان به‌صورت تمام وقت و روزانه نحوه رعایت شیوه نامه‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی مشاغل و اصناف را رصد و پیگیری کرده و در صورت نقض دستورالعمل‌های بهداشتی و به طبع آن به خطر انداختن سلامت شهروندان  با واحد متخلف برابر بر قانون برخورد خواهد شد.

 

 

 

 

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close