اخبار بروجردلرستان

مرمت پل تاریخی«چالانچولان»

روزهای بروجرد- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از آغاز عملیات مرمت گذرگاه پل تاریخی «چالانچولان» این استان برای نخستین بار خبر داد.

به گزارش مهر، عطا حسن پور در جمع خبرنگاران از آغاز عملیات مرمت گذرگاه پل تاریخی «چالانچولان» برای نخستین بار در طول عمر این بنا خبر داد و اظهار داشت: مرمت این بنا توسط پایگاه تخصصی پل‌های تاریخی لرستان هم‌اکنون در مرحله فاز سوم مرمت و استحکام‌بخشی قرار دارد.

وی عنوان کرد: بر اساس برنامه تدوین شده در این فاز مقرر شده است، تمام نیمه جنوبی گذرگاه این پل تاریخی مورد استحکام‌بخشی و مرمت قرار گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان افزود: پل تاریخی «چالانچولان» یکی از آثار تاریخی استان لرستان و بنای آن مربوط به دوران قاجار است که پایه‌های آن سنگی و بدنه و تاق‌های آن آجری است و یکی از پل‌های صدگانه لرستان به‌شمار می‌رود.

حسن‌پور ادامه داد: در این عملیات برای نخستین بار بخش جنوبی پل مذکور مورد آواربرداری، سبک‌سازی و استحکام‌بخشی قرار می‌گیرد و این حجم عملیات گسترده با رعایت تمام منشورهای مربوطه است.

وی بیان داشت: به‌طور حتم در صورت تأمین اعتبار مالی آمادگی کاملی وجود دارد که بخش شمالی پل و در واقع تمام گذرگاه این پل مورد مرمت و استحکام‌بخشی قرار گیرد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close