اخبار بروجرد

کوچ ۲۰ گونه پرنده مهاجر به تالاب بیشه دالان

روزهای بروجرد- رئیس اداره محیط زیست بروجرد گفت: در پی بارش های بهاری و بالا آمدن حجم آب تالاب بیشه دالان تا کنون ۲۰ گونه پرنده مهاجر به این منطقه کوچ کرده اند.

مصطفی مصطفی‌وند در گفت و گو با ایرنا افزود: تالاب بیشه دالان از چند سال پیش با مشکل کم آبی و بی آبی مواجه بود و تابستان سال گذشته این تالاب به طور کامل خشک شد.

وی اضافه کرد: تالاب بیشه دالان یکی از مقاصد پرندگان مهاجر است و هم اکنون به دلیل شرایط مناسب آب و هوایی بیش از ۲۰ گونه پرنده مهاجر در این تالاب وجود دارند.

رئیس اداره محیط زیست بروجرد بیان کرد: خروس کولی، اردک سرسبز، هواسیل، لک لک، غاز، گاوچرانک، بوتیمار، پرنده سلیم از جمله پرندگان مهاجری هستند که وارد تالاب بیشه دالان بروجرد شده اند و علاوه بر این پرندگان بیش از ۲۰ گونه پرنده بومی نیز در این تالاب وجود دارد.

وی اظهارداشت: با توجه به این که تالاب بیشه دالان به طور کامل آبگیری شده، برای جلوگیری از برداشت های غیر مجاز آب و مشکلاتی که قبلا بوده امسال پاسگاه بیشه افتتاح می شود.

مصطفی وند ادامه داد: عملیات احداث این پاسگاه هم اکنون بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با افتتاح ان نظارت بیشتری در تالاب صورت می گیرد.
وی یادآور شد: سه قطعه لک لک در یکی از روستاهای بروجرد بر اثر قرار گرفتن بر روی سیم برق تلف شدند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close