اخبار بروجرداخبار لرستانویژه ها

از بودجه ۱۱۰۰ میلیارد تومانی لرستان در سال ۱۴۰۰ کمتر از ۴۲ درصد جذب شده است

روزهای بروجرد– استاندار لرستان گفت: ۴۶۰ میلیارد تومان از اعتبارات تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۰ کشور در لرستان جذب شده است.

“فرهاد زیویار” در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان اظهار کرد: پیگیری مباحث مربوط به بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۰ کشور در دستور کار قرار دارد که از یک‌هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته به استان تاکنون حدود ۴۶۰ میلیارد تومان جذب شده است.

وی ادامه داد: با توجه به فرصت باقیمانده برای جذب این اعتبار تا پایان شهریور ماه جاری، مقرر شد دستگاه های اجرایی اقدامات لازم را در این رابطه با جدیت بیشتر و در سریعترین زمان ممکن پیگیری کنند.

وی افزود: دستگاه های اجرایی حداکثر تا پایان مرداد ماه گزارشی از وضعیت اقدامات صورت گرفته و همکاری بانک‌ها در این زمینه به دبیرخانه شورای برنامه ریزی و توسعه استان با هدف اتخاذ تصمیمات لازم ارائه دهند.

زیویار بیان کرد: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته فرآیند جذب اعتبار اختصاص یافته به استان تا پایان مردادماه باید از سقف ۶۰ درصد عبور کند که ضرورت دارد دستگاه های اجرایی تمام تلاش خود را برای رسیدن به نقطه مطلوب به کار گیرند.

استاندار لرستان گفت: دستگاه های اجرایی می توانند طرح هایی را که دارای نقص بوده یا صلاحیت ادامه فعالیت برای آنها وجود ندارد از چرخه ادامه کار کنار گذاشته و سایر طرح هایی که شرایط قانونی را دارند، به عنوان جایگزین به دبیرخانه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان معرفی نمایند.

زیویار افزود: زمان باقیمانده تا شهریور ماه فرصت مناسبی برای جذب حداکثری اعتبارات در طرح ها و پروژه های استان است که انتظار می رود دستگاه های اجرایی با لحاظ دقت و تسریع در امور نسبت به انجام اقدامات تلاش کنند، زیرا رسیدن به نتیجه مطلوب نقش مهمی در توسعه، ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی استان خواهد داشت.

وی بیان کرد: بررسی مصوبات کارگروه زیربنایی توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست، بررسی طرح های مشمول تسهیلات موضوع بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰، بررسی برنامه رشد اقتصادی سال ۱۴۰۱ استان در دستور کار قرار دارد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Close