اخبار بروجردویژه ها

رییس دادگستری بروجرد: ورودی پرونده ها نسبت به سال گذشته ۱۰ تا ۲۰ درصد افزایش یافته است

روزهای بروجرد- رییس دادگستری بروجرد گفت: ۶۵ هزار پرونده ورودی به دادگستری شهرستان در یک سال گذشته رسیدگی شده است.

به گزارش ایرنا، حمیدرضا بوالحسنی در دیدار کارکنان دادگستری بروجرد با امام جمعه که به مناسبت هفته قوه قضاییه برگزار شد، افزود: از تعداد کل ۶۵ هزار پرونده ورودی به دادگستری بروجرد ۴۵ هزار پرونده مربوط به دادگاه و دادسرا و ۲۰ هزار پرونده مربوط به شورای حل اختلاف است.

وی اظهار داشت: از تعداد ۲۰ هزار پرونده ورودی به شورای حل اختلاف ۶ هزار فقره منجر به صلح و سازش شد.

وی با اشاره به اینکه ورودی پرونده ها نسبت به سال قبل از آن ۱۰ تا ۲۰ درصد افزایش داشت، بیان کرد: جرایم سرقت و دعاوی خانوادگی و طلاق در صدر پرونده‌های وارده به دادگستری بروجرد است.

رییس دادگستری بروجرد اضافه کرد: در یک سال گذشته تعداد ۸۴۵ فقره طلاق و ۲ هزار و ۲۲۵ فقره ازدواج در بروجرد به ثبت رسیده که آمار طلاق در شهرستان نگران کننده است.

بوالحسنی با اشاره به اینکه دادرسی الکترونیکی در شهرستان گسترده شده است، افزود: بررسی برخی پرونده ها ۱۰۰ درصد الکترونیکی انجام می شود و نیاز به مراجعه حضوری نیست که این موضوع کمک به حل مشکلات مراجعه حضوری طرفیت دعوا است.

وی اظهار داشت: یکی دیگر از مزایای دادرسی الکترونیکی این است که پرونده زندانیان در زندان و بدون حضور در دادگاه بررسی می شود.

وی همچنین با اشاره به راه اندازی سامانه اعتبار سنجی شهود گفت: راه اندازی این سامانه باعث شده هویت شخص شهود شناسایی و افراد نتواند به صورت مستمر در دادگاه به عنوان شهود حاضر شوند.

رییس دادگستری بروجرد گفت: سامانه تبدیل گفتار به نوشتار نیز در دادگستری بروجرد راه اندازی شده که این سامانه تحول خوبی در سرعت و پیشرفت کار خواهد داشت.

بوالحسنی با اشاره به اینکه عدم رعایت قوانین، مشکلات اقتصادی جامعه، مسائل خانوادگی باعث افزایش ورودی پرونده ها به دادگستری شده است، افزود: برخورد با جرایم خشن در دستور کار است و دستگاه قضا با اینگونه جرایم برخورد قاطع می کند.

وی اظهار داشت: دستگاه قضایی در شهرستان بروجرد با جرایم مفاسد اقتصادی برخورد قاطعانه دارد و در این موضوع هیچ گونه جانبداری وجود ندارد.

وی با اشاره به آمار پایین صلح و سازش در شهرستان بروجرد گفت: در یک سال گذشته با کمک خیرین ۱۲ نفر  از زندان آزاد شده اند.

رییس دادگستری بروجرد با اشاره به اینکه در یک سال گذشته ۱۴ هزار و ۵۸۵ فقره سند صادر شده است، بیان کرد: در این مدت سند تک برگ برای تمام اراضی دولتی صادر شده است.

بوالحسنی افزود: پنج هزار و ۲۶۵ پرونده به پزشکی قانونی بروجرد در یک سال گذشته وارد شده که یکهزارو ۵۹۷ فقره مربوط به نزاع، یک هزار و ۷۲۲ فقره مربوط به تصادفات، ۲۳۰ فقره مربوط به طلاق و ۴۲۱ پرونده مربوط به اجساد بوده است.

در پایان از تعدادی از کارکنان نمونه دادگستری بروجرد تجلیل شد و کارکنان دادگستری بروجرد به همراه امام جمعه و فرماندار با حضور در گلزار شهدای بروجرد به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close