اخبار بروجرداخبار لرستان

در سال گذشته ۱۷۳۹ سقط جنین در لرستان انجام شده است

روزهای بروجرد– معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: نرخ باروری در خرم‌آباد کاهش یافته است.

مریم کوشکی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: ماده ۵۱ خرید اقلام پیشگیری از بارداری را ممنوع کرده است که توزیع رایگان این اقلام را از مراکز بهداشتی جمع کردیم.

وی ادامه داد: بانوانی را داریم که ممکن است بارداری برای آنان خطرناک باشد و پزشک برای آنان عدم بارداری را تجویز کند و این افراد می‌توانند برای تهیه اقلام پیشگیری از بارداری به داروخانه‌ها مراجعه کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: البته به داروخانه‌ها اعلام شده به بانوانی که با دستور پزشک مراجعه کند این اقلام در اختیارش قرار داده شود.

کوشکی اضافه کرد:از سال ۹۵ تا ۱۴۰۰ در لرستان میزان موالید کاهش یافته، مرگ افزایش یافته، ازدواج کم شده و طلاق زیاد شده است.

وی بیان کرد: میزان باروری در سال ۹۹ نسبت به ۱۴۰۰ در لرستان مقایسه شده که نرخ باروری در شهرستان‌های سلسله، چگنی، ازنا و بروجرد کم نشده و یا یک مقداری افزایش را شاهد بودیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان تصریح کرد: متاسفانه در این مدت شاهد کاهش نرخ باروری در خرم‌آباد بودیم.

کوشکی اضافه کرد: سهم موالید تولیدهای اول، دوم و سوم، سهم لرستان از هر ۱۰۰ تولد، ۴۳.۳ تولد دوم، ۳۷.۸ تولد اول و ۱۸.۹ تولد سوم بوده است.

وی گفت: ۱۰۰ درصد زوجین لرستان برای فرزندآوری مشاوره شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان خاطرنشان کرد: ۳۴۲۸ زوج با نازایی اولیه  و ۲۵۶۱ نفر با نازایی ثانویه در استان داریم.

کوشکی بیان کرد: در سال ۱۴۰۰، ۱۷۳۹ سقط در لرستان انجام شده است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close