اخبار بروجرداخبار لرستانویژه ها

افزایش ۳۰ درصدی ابتلا به کرونا در لرستان

روزهای بروجرد- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: درصد ابتلا به کرونا در استان طی ۱۰ روز گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است.

مریم کوشکی افزود: موارد ابتلا و بستری بیماران کرونایی در لرستان افزایش یافته و ضرورت دارد افراد بالای ۱۸ سال که ۶ ماه از تزریق آخرین نوبت واکسن کرونای آن‌ها گذشته برای تزریق نوبت یادآور به پایگاه‌های سلامت شهری و خانه‌های بهداشت روستایی مراجعه کنند.

وی با اشاره به شیوع سویه جدید امیکرون در جهان و احتمال ورود آن به ایران اضافه کرد: در کنار رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تزریق دُز یادآور واکسن کرونا توصیه همیشگی است.

کوشکی گفت: آمار مبتلایان به کرونا از هفته گذشته تاکنون به سرعت در حال افزایش است و با توجه به این روند افزایشی در کشور اوضاع نگران کننده بوده و مردم باید مراقب باشند.

وی اظهار داشت: ساده انگاری در رعایت پروتکل های بهداشتی و پایین بودن آمار تزریق دُز سوم واکسن کرونا مهم ترین عوامل این روند افزایشی ابتلا هستند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به آمار تزریق ۳۶درصدی  دُز سوم واکسن در استان تصریح کرد: از مردم انتظار داریم هرچه سریعتر با مراجعه به پایگاه های بهداشتی محل سکونت خود نسبت به تزریق دز سوم واکسن اقدام کنند.

دکتر کوشکی گفت: خوشبختانه در تمامی پایگاه ها به مقدار کافی واکسن موجود است و شهروندان می توانند با مراجعه به پایگاه های سلامت واکسن خود را دریافت کنند.

وی عنوان کرد: روند استفاده از ماسک توسط مردم از ابتدای سال تا کنون کاهش پیدا کرده که این موضوع به روند صعودی کرونا کمک خواهد کرد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close