اخبار بروجرد

کریدور ریلی جنوب از مسیر دورود – بروجرد – ملایر عبور می‌کند

روزهای بروجرد- نماینده بروجرد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی راه آهن دورود-بروجرد-ملایر، این پروژه را یک پروژه ملی برشمرد و گفت: کریدور ریلی جنوب که از مسیر دورود-بروجرد-ملایر عبور می‌کند، ظرفیت جابه‌جایی سالانه ۴ میلیون تن بار و ۲ میلیون مسافر را خواهد داشت.

فاطمه مقصودی در گفت‌وگو با خانه ملت با اشاره به آغاز عملیات اجرایی راه آهن دورود – بروجرد – ملایر، اظهار کرد: این مطالبه دیرینه مردم بروجرد با حضور مدیرعامل شرکت راه آهن کلید خورد و خدا را شاکریم که در حال انجام است.

نماینده بروجرد در تشریح دستاوردهای سفر مدیرعامل شرکت راه آهن به حوزه انتخابیه خود و اهمیت راه آهن دورود- بروجرد – ملایر، گفت: اصلی‌ترین مسئله‌ای که موجب شد به راه آهن دورود- بروجرد – ملایر توجه شود، ایجاد یک کریدور جدید با عنوان کریدور جنوب است که این کریدور جایگزین کریدور پیشین می‌شود و امروز نیز بخش‌های مهمی از این کریدور مثل راه آهن همدان احداث شده و بخش‌های دیگر مثل دورود- بروجرد- ملایر  در حال شکل گیری است.

مقصودی با بیان اینکه راه آهن، مزیت‌های عمده‌ای نسبت به جاده دارد، افزود: همین تفاوت‌ها باعث می‌شود که محدودیت‌های طراحی هندسی  آن کمتر اما تاب آوری و ظرفیت آن بسیار بالاتر باشد؛ همچنین به لحاظ پدافند غیرعامل و سرعت سیر نیز از مزیت‌های بهتری نسبت به قبل برخوردار است تا  این راه آهن بتواند جایگزین خوبی برای مسیر پیشین باشد.

وی اضافه کرد: شکل گیری این کریدور برای کشور از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که سالانه ۴ میلیون تن بار و ۲ میلیون مسافر را جابه جا می‌کند. همچنین محل عبور و گذر باعث می‌شود که این خط ترانزیتی باشد و همچنین به معبر خوبی برای عبور مسافران کشور تبدیل شود و جذابیت‌های سرمایه گذاری نیز برای شهرستان بروجرد داشته باشد.

این نماینده مجلس یازدهم اضافه کرد: با توجه به اینکه بروجرد از نعمت آب‌های خدادادی نیز برخوردار است، می‌تواند محل مناسبی برای سرمایه گذاری باشد و قطعا آینده خوبی را برای این کریدور رقم می‌زند.

عضو مجمع نمایندگان استان لرستان در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته، اعتبارات این پروژه در پیوست اول قانون بودجه ۱۴۰۱ رقمی معادل ۲۰۰ میلیارد تومان است که با تلاش‌های بعدی باید این رقم افزایش یابد تا پروژه به نتیجه نهایی برسد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Close