اخبار بروجردلرستان

میانگین استفاده از ماسک در لرستان ۱۵ تا ۲۰ درصد است

روزهای بروجرد– رییس گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: بر اساس آخرین بررسی های انجام شده میانگین استفاده از ماسک توسط مردم استان ۱۵ تا ۲۰ درصد ثبت شده است.

ستایش دریکوند در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: با توجه به آغاز فصل پاییز، شیوع بیماری های تنفسی در جامعه و ریشه کن نشدن کووید ۱۹ رعایت پروتکل های بهداشتی و پیشگیری از ابتلا به بیماری های تنفسی ضرورت دارد.

وی اظهار داشت: میانگین استفاده از ماسک در مکان های آموزشی سربسته لرستان حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد ثبت و این در حالیست که این میزان در مکان های مختلف بین ۳۰ تا ۹۰ درصد گزارش شده اما میانگین رعایت پروتکل های بهداشتی در مکان های آموزشی استان ۵۰ تا ۶۰ درصد است.

وی با بیان اینکه اکنون امکان ابتلا به بیماری های تنفسی سرماخوردگی، ویروس کرونا و آنفلوآنزا نسبت به دیگر ایام سال بیشتر است ادامه داد: رعایت و توجه به روش های پیشگیری از ابتلا به بیماری های تنفسی نیز مشابه است و استفاده از ماسک، شستشوی مرتب و صحیح دست ها، تامین شرایط تهویه مناسب و فاصله گذاری ایمن نقش قابل توجهی دارد.

دریکوند عنوان کرد: اکنون رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح ادارات استان بین ۴۵ تا ۵۰ درصد و در واحدهای صنفی و خدماتی بین ۲۰ تا ۳۰ درصد گزارش شده است.

به گفته دریکوند براساس آخرین رنگ بندی کرونایی در استان شهرستان پلدختر در وضعیت قرمز، شهرستان های ازنا، الیگودرز، دورود و بروجرد در وضعیت آبی و مابقی مناطق لرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

شمار مبتلایان این ویروس در لرستان به ۲۲۶ هزار و ۴۶۵ نفر و شمار جانباختگان به ۲ هزار و ۹۰۳ نفر رسیده است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close