اخبار ایرانویژه ها

امام جمعه تهران: گرانی امتحان الهی است/ این جراتی بود که دولت داشت

روزهای بروجرد- امام جمعه تهران در خطبه‌ نماز جمعه این شهر با اشاره به مسئله حذف ارز ترجیحی، گفت: این یک امتحان الهی برای مردم و مسئولین و قوه قضائیه و نیروهای مسلح است که ۴۳ سال قربانی دادند و خون شهیدانشان هنوز خشک نشده است. ما برای خون‌ها با دنیا معامله نمی‌کنیم و یک تار موی اینها با زندگی اشرافی قابل معاوضه نیست. این امتحان بزرگی است. این قانونی بود که باید دولت قبل اجرا می‌کرد و این دولت نمی‌خواهد قانون شکن باشد و توزیع عادلانه جز این طریق نمی‌شود؛ نحوه توزیع قبلی ارز ترجیحی پولدارها را پولدارتر کرد و کالاهایی وارد کشور کردند که در زندگی آحاد مردم مزمزه نمی‌شد.

حجت‌الاسلام صدیقی افزود: امروز گرانی هست و گرانی به تعبیر امام صادق موجب آرزده شدن روح مردم و افسردگی و مشکلات اجتماعی و مشکلات اخلاقی می‌شود اما امتحان است؛ اگر کسی راهی بلد است ارائه کند ولی من با شناختی که از آقای رئیسی دارم با همه وجود در خدمت مردم است؛ از بین بردن شکاف طبقاتی و توزیع عادلانه یارانه‌ها از برنامه‌های دولت است وهمچنین با این طرح، در دلار صرفه‌جویی می‌شود.

صدیقی خاطرنشان کرد: این شجاعت و جرأتی بود که دولت داشت و جلو آمد اما برای طبقات ضعیف جامعه، هم رهبری آزرده خاطر هستند و هم دولت در بین مردم است و مشکلات را لمس می‌کند و خود ما در همه سخنرانی‌ها، تأمین معیشت و تهسیل زندگی مردم را به مسئولان توصیه می‌کنیم.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close