اخبار بروجرد

۱۵ میلیارد تومان برای اجرای طرح توسعه تپه چغا اختصاص یافت

روزهای بروجرد- شهردار بروجرد گفت: ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار از محل عوارض شهرداری برای اجرای طرح توسعه تپه شهدا بروجرد اختصاص یافت.

” یحیی عیدی بیرانوند” در گفت و گو با ایرنا افزود: تپه شهدای بروجرد از سال ۷۵ به عنوان تپه چغا به عنوان یک پروژه تفریحی و رفاهی در راستای توسعه طرح گردشگری و جذب توریست در بروجرد احیا شد.

وی اظهار داشت: این تپه که به دلیل میزبانی پنج شهید گمنام تپه شهدا نام گرفته دارای ۹۰ هکتار وسعت بوده و همواره به دلیل چشم انداز زیبا مورد توجه و استقبال مسافران و گردشگران بسیاری است.

عیدی بیرانوند اضافه کرد: با توجه به ۹۰ هکتار وسعت این تپه در فاز اول طرح توسعه در ۱۵ هکتار در دستور کار قرار گرفت.

وی بیان کرد: اجرای طرح درختکاری در مناطق قابل کشت، ایجاد جاده سلامت به طول سه هزار متر که ۵۰ درصد آن تاکنون انجام شده از جمله طرح‌هایی است که اجرای آن در این  منطقه آغاز شد.

شهردار بروجرد ادامه داد: به منظور رفاه مسافران و شهروندان همچنین ایجاد آلاچیق های جدید، اجرای طرح نورپردازی، مسیر پیاده روی، جدول گذاری، کوه بری از دیگر اقدامات انجام شده است.

تپه چغای بروجرد یا تپه شهدا یکی از تفرجگاه هایی است که در بلندای این شهر واقع شده و با وجود تندیس‌‎های زیبایی از حیات وحش و شخصیت‎‌های اسطوره‌ای مانند آرش کمانگیر و انواع وسایل بازی، آلاچیق‌ها، دریاچه مصنوعی، هتل چند ستاره و گلزار شهدای گمنام به جاذبه تفریحی و توریستی منحصربه فرد بروجرد تبدیل شده است.

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close