اخبار جهان

وزیر دفاع اسرائیل: در صورت وقوع حمله‌ای از سوی ایران در هر سطح و هر جایی پاسخ خواهیم داد

روزهای بروجرد- وزیر دفاع اسرائیل با تکرار ادعای قصد ایران برای هدف قرار دادن شهروندان اسراییلی، گفت که در صورت انجام شدن چنین اقدامی، این رژیم در زمان و مکان انتخابی خود پاسخی قاطع خواهد داد.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه یدیعوت آحارانوت، بنی گانتس، وزیر دفاع اسرائیل، روز دوشنبه در جلسه کنست گفت که این رژیم در حال تشکیل یک «ائتلاف دفاع هوایی در خاورمیانه» تحت رهبری آمریکاست.

گانتس به کنست گفت که به نهادهای امنیتی اسرائیل هشدار داده است در صورت حمله به اسراییلی‌ها از سوی ایران در ترکیه، «پاسخی قاطعانه» بدهند.

او در کمیته روابط خارجی و دفاعی کنست مدعی شد، برخی پاسخ‌های احتمالی پیش روی اسراییل قرار دارند، از جمله اهدافی بالقوه برای حمله.

وزیر دفاع اسرائیل در ادامه گفت: ما در صورت وقوع حمله‌ای از سوی ایران در هر سطح و هر جایی، در زمان و مکان انتخابی خودمان پاسخ خواهیم داد، هم فیزیکی و هم سایبری.

گانتس با مطرح کردن اظهاراتی درباره همکاری‌های ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، مدعی شد: خودداری ایران از همکاری با آژانس ثابت می‌کند که نمی‌تواند شریکی برای یک توافق هسته‌ای جدید باشد که آن را از دست‌یابی به تسلیحات هسته‌ای دور می‌کند.

او در ادامه اظهارات ضدایرانی‌اش مطرح کرد: تمام جهان، تحت رهبری آمریکا، دوست ما باید فشار اقتصادی و حتی نظامی بر ایران اعمال کند.

گانتس افزود: من موضوع برنامه اقدام جامع را که با حمایت آمریکا برای تقویت همکاری اسراییل با بقیه در منطقه در حال آماده‌سازی آن هستیم، با همکارانمان در پنتاگون مطرح کرده‌ام. امیدوارم در طی سفر مهم جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به خاورمیانه بیشتر پیش برود.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close