اخبار بروجردویژه ها

مرمت و بازآفرینی مدرسه حجتیه و مقبره مرحوم آیت‌الله مولی اسدالله بروجردی آغاز شد

روزهای بروجرد– رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بروجرد گفت: فصل دیگری از مرمت و بازآفرینی مدرسه حجتیه و مقبره مرحوم آیت‌الله مولی اسدالله بروجردی آغاز شد.

حجت اله یارمحمدی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بعد از سه سال تأخیر فصل دیگری از مرمت مدرسه حجتیه و مقبره مرحوم آیت‌الله مولی اسدالله بروجردی آغاز شد.

وی تصریح کرد: در این فصل از مرمت بازآفرینی بخش شمالی مطابق الگوی اصلی، کف سازی تعدادی از حجره‌ها، سامان‌دهی و باز زنده سازی سقف ورودی اصلی این بنای تاریخی در برنامه مرمتی قرار دارد که توسط استادکاران محلی مرمت خواهد شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بروجرد خاطرنشان کرد: این بنای ارزشمند تاریخی در مجاورت مسجد تاریخی حافظی است.

یارمحمدی اضافه کرد: این بنا در یکی از زیر محله‌های قدیمی بروجرد، معروف به میدان محمدحسن خان قرار دارد، به شماره ۱۱۲۶۰ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه این بنا از نظر قدمت، مربوط به اوایل دوره قاجار است، افزود: این مدرسه علمیه به دستور مولی اسدالله بروجردی احداث و پس از فوت ایشان، شبستان شرقی این مدرسه که محل تدریس وی بود به مدفن این عالم وارسته و جلیل‌القدر تبدیل شد.

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close