اخبار جهان

مدیرکل آژانس اتمی: به نقطه بسیار دشواری با ایران رسیده‌ایم

روزهای بروجرد– مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز چهارشنبه ۲۵ مه (۴ خرداد) در همایش جهانی اقتصاد در داووس از یک وضعیت دشوار در مذاکرات آژانس با جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

به گزارش دویچه‌وله، رافائل گروسی گفت طی چند ماه گذشته آثار اورانیوم غنی‌شده در مکان‌هایی شناسایی شد‌ه‌اند که ایران هرگز آنها را به عنوان مکان‌هایی که در آن فعالیت هسته‌ای صورت می‌گیرد، اعلام نکرده است.

مدیرکل آژانس بین‌المللی در سخنان خود در همایش داووس افزود که ایران در مورد فعالیت‌های هسته‌ای خود به اندازه کافی شفاف نیست و در مورد منشاء این ذرات اورانیوم غنی‌شده توضیح قانع‌کننده نداده است. او تأکید کرد که این مسئله به “نقطه بسیار دشواری” رسیده است.

گروسی در یک میزگرد داووس گفت نشست چهارماهه شورای حکام آژانس بین‌المللی در ششم ماه ژوئن (۱۶ خرداد) آغاز به کار می‌کند و او باید پیش از برگزاری این نشست گزارش خود را در مورد فعالیت‌های هسته‌ای ایران و نتیجه مذاکراتش با جمهوری اسلامی را ارائه دهد.

مدیرکل نهاد اتمی سازمان ملل ابراز امیدواری کرد که ایران از این زمان استفاده بهینه کند و توضیحات شفاف و قانع‌کننده خود را در مورد مسائل مورد اختلاف و منشاء ذرات اورانیوم کشف شده ارائه دهد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، گروسی در این میزگرد همایش داووس گفت که نمی‌خواهد در مورد مذاکرات آژانس با ایران نتیجه‌گیری قطعی کند، زیرا این روند هنوز خاتمه نیافته است. او اما تأکید کرد: «ما در این لحظه در نقطه بسیار دشواری قرار گرفته‌ایم.»

به گفته گروسی، مذاکرات همه‌جانبه آژانس با ایران با توقف‌ها و موانع توأم بوده است و تا زمانی که آژانس پاسخی رضایت‌بخش در مورد منشاء ذرات اورانیوم از سوی ایران دریافت نکند، دشوار بتوان تصور کرد که احیای توافق ۲۰۱۵ موسوم به برجام بتواند تحقق یابد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close