اخبار بروجرد

سالانه ۱۰۰ میلیارد تومان برای پسماند بروجرد هزینه‌ می‌شود

روزهای بروجرد– شهردار بروجرد گفت: یک هزار میلیارد ریال سالانه برای جمع آوری، انتقال و دفن پسماند در شهر بروجرد هزینه می‌شود.

یحیی عیدی بیرانوند در گفت و گو با ایرنا با تاکید بر ضرورت فرهنگ سازی پرداخت عوارض شهرداری اظهار کرد: میزان مشارکت مردم در پرداخت عوارض جمع آوری، انتقال و دفن زباله حتی اگر بطور کامل صورت گیرد فقط ۳۰ درصد هزینه های مدیریت پسماند شهری را تامین می‌کند.

او با بیان اینکه میزان مشارکت مردم در پرداخت عوارض نوسازی و پسماند بسیار پایین است، بیان کرد: این میزان در سال های قبل حدود هفت درصد و اکنون بین ۱۰ تا ۱۲ درصد است.

شهردار بروجرد افزود: انتظار می‌رود شهروندان نسبت به پرداخت به موقع این عوارض مشارکت کنند تا شهرداری بتواند با تامین تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز در بخش های مختلف خدمت دهی بهتری به شهروندان ارائه نماید.

عیدی بیرانوند اضافه کرد: افزایش مشارکت مردم به شهرداری کمک می کنند تا خدمات بهتری در حوزه های مختلف به شهروندان ارائه شود و به نوعی اثرات این مشارکت به خود مردم بازمی گردد.

او ادامه داد: فرهنگ پرداخت عوارض و رابطه مستقیم آن با کیفیت زندگی شهری و برخورداری مردم از خدمات شهرداری باید در میان شهروندان نهادینه شود، تا آنها نسبت به پرداخت به موقع مالیات و عوراض شهری ترغیب شوند.

شهردار بروجرد یادآور شد: شهرداری وظیفه تامین بخش اعظمی از نیازهای شهری شهروندان را بر عهده دارد و هزینه خدمات ارائه شده را با استفاده از مکانیزم خاصی که عوارض شهری نامیده می‌شود از ساکنان حقیقی و حقوقی آن شهر در سال دریافت می‌کند.

در مجموع حدود ۲۵۰ تن زباله به صورت روزانه در شهرستان بروجرد تولید می شود که سهم شهر بروجرد در این میزان به ۲۰۰ تن زباله در روز می رسد در حالی که متوسط جهانی تولید زباله ۲۵۰ الی ۳۰۰گرم است که در شهر بروجرد حدود ۸۵۰گرم برای هر نفر است.

 

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close