اخبار بروجرد

۳۵ درصد پوشش گیاهی بروجرد از ببن رفته است/ ۱۰۰ درصد آتش سوزی ها در تالاب بیشه‌دالان عمدی است

روزهای بروجرد– رییس اداره منابع طبیعی بروجرد گفت: ۳۵ درصد پوشش گیاهی شهرستان از بین رفته است.

امیر ثقلینی در جلسه ستاد اطفا حریق منابع طبیعی بروجرد که در سالن جلسات فرمانداری بروجرد برگزار شد، اظهار کرد: حدود ۱۰۰ هزار هکتار از منابع طبیعی بروجرد مرتع است.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه خشک شدن پوشش گیاهی در مراتع باعث افزایش حریق می‌شود، تصریح کرد: طی دو سال گذشته ۳۵ درصد پوشش گیاهی مراتع شهرستان از بین رفته است.

رییس اداره منابع طبیعی بروجرد خاطرنشان کرد: اراضی ملی و پوشش گیاهی مراتع به دلیل چرای بی‌رویه دام‌های عشایر کوچ رو، برداشت از سفره‌های آب زیرزمینی، کاربری‌های غیرمجاز، باعث تخریب می‌شود.

ثقلینی اضافه کرد: کانون‌های حریق در بخش اشترینان و بخش مرکزی و شیروان شناسایی شده است که مهم‌ترین عامل حریق در مراتع انسانی است.

وی بیان کرد: در روزهای تعطیل و آخر هفته که گردشگران به طبیعت اطراف شهر مراجعه می‌کنند احتمال حریق زیاد است که برای این منظور هماهنگی‌های لازم انجام شده است.

مسعوده سعادت‌فر معاون اداره حفاظت محیط‌زیست بروجرد نیز در این جلسه، اظهار کرد: کانون بحران‌زا برای حریق در محیط‌زیست شهرستان منطقه شکار و صید ممنوع تالاب بیشه دالان است.

وی تصریح کرد: حق آبه تالاب بیشه دالان رعایت نمی‌شود، ۱۰۰ درصد ایجاد حریق در تالاب عمدی است و امکانات لازم برای حفاظت از جلوگیری از حریق در تالاب وجود ندارد.

معاون اداره حفاظت محیط‌زیست بروجرد خاطرنشان کرد: اداره محیط شهرستان برای نیاز اطفا حریق احتمالی در تالاب به کمک دستگاه‌های امدادی نیاز دارد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close