اخبار بروجرد

۲۶ هزار قطعه لاشه طیور فاسد در بروجرد معدوم شد

روزهای بروجرد- رییس شبکه دامپزشکی بروجرد گفت: در ۶ ماهه نخست سال جاری ۲۶ هزار و ۲۲۸ قطعه لاشه طیور فاسد و غیرقابل مصرف در کشتارگاه‌های این شهرستان ضبط و معدوم شد.

محمدرضا جباری در گفت‌ و گو با ایرنا افزود: در این مدت ۲ میلیون و ۹۱۸ هزار راس دام و طیور علیه انواع بیماری‌ها واکسینه شده که از این تعداد ۲ میلیون و ۵۵۳ هزار قطعه طیور بوده است.

وی بیان کرد: با توجه به برخوردار بودن بروجرد از حدود ۱۵۰ واحد مرغداری در این مدت از سه میلیون کشتار طیور صنعتی در سراسر شهرستان بازرسی صورت گرفت.

رییس شبکه دامپزشکی بروجرد اظهار داشت: در این مدت ۴۶ هزار و ۹۷۱ بازرسی از کشتارگاه دام و ۲ میلیون و ۷۵۷ مورد بازرسی کشتارگاهی طیور صنعتی بروجرد انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه پنج هزار و ۸۸ مورد بازرسی از اماکن عرضه مواد خام دامی صورت گرفته است، اضافه کرد: در این راستا پرونده هفت مورد تخلف درحوزه دام و طیور به مراجع قضایی شهرستان ارجاع شده است.
جباری ادامه داد: در این مدت ۱۷ هزار مورد واکسیناسیون بروسلوز دام سبک و سنگین در شهرستان انجام شده است.

رییس شبکه دامپزشکی بروجرد یادآور شد: انجام ۱۱ هزار و ۸۲۰ مورد واکسیناسیون تب برفکی گاوی و شناسایی ۱۴۰ هزار و ۳۱۵ راس دام مبتلا به طاعون نشخوارکنندگان کوچک از دیگر اقدامات انجام شده در ۶ ماهه نخست سال جاری بود.

جباری گفت: در این مدت ۶ هزارو ۷۵۹ مورد گواهی بهداشتی حمل فرآوده های خامی و معدوم صادر شده است.

وی افزود: امسال در مجموع ۲۷۶ تست مشمشه “مالین” ۱۴۶ راس اسب، هاری ۷۱ قلاده سگ، شاربن گاوی و گوسفندی ۵۳ هزار و ۳۰۰ مورد راس انجام شده است.

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close