اخبار ایران

وزیر بهداشت: با یکی از سهمگین‌ترین امواج کرونا مواجه هستیم

روزهای بروجرد- وزیر بهداشت ضمن هشدار نسبت به افزایش موارد مثبت کرونا در کشور، گفت: با یکی از سهمگین‌ترین امواج کرونا مواجه هستیم، برای نظام سلامت ایام پرچالشی را می‌بینم.

به گزارش مهر، سعید نمکی در نشست کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه مدیریت و اداره بحث کرونا یکی از نفس‌گیرترین سال‌های اداره حوزه سلامت را برای ما رقم زد، افزود: متأسفانه ارزشمندترین همکارانم را به دلیل سهل انگاری و عادی پنداری عده‌ای از دست می‌دهیم و این غصه و رنج بزرگی است.

وی در مورد مدیریت بیماری کرونا، ادامه داد: دانشگاه‌های علوم پزشکی و کادر بهداشت و درمان به شدت در صحنه خوب حاضر شدند و مدیریتی را اعمال کردند که در تاریخ کشور ثبت خواهد شد؛ ما وارد عرصه جدیدی شدیم و این موج را بسیار سهمگین‌تر از چیزی می‌بینم که برخی دوستان می‌بینند.

نمکی یادآور شد: با توجه به زیرساخت‌های کشور انگلیس بسیار روشن بود که آمار واقعی تعداد فوتی‌ها در این کشور بسیار بیشتر از آماری بود که رسانه‌ای می‌شود؛ ما سه پیک کرونا را مدیریت کردیم و کادر بهداشت و درمان حتی یک روز استراحت نکردند و حتی به یک رئیس دانشگاه هم مرخصی ندادم؛ پرسنل با تمام سختی‌ها و مشکلات به وظایف خود به خوبی عمل کردند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: پیش از عید به رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی از طریق ویدئوکنفرانس تأکید کردم که تلاش زیادی را برای کنترل کرونای انگلیسی داشته باشند و همه آماده‌باش بودند اما متأسفانه در مورد کنترل سفرها کسی به حرف من گوش نداد و امروز با گرفتاری بسیار سنگینی مواجه هستیم.

با یکی از سهمگین‌ترین امواج کرونا مواجه هستیم

وی ضمن ابراز نگرانی از اینکه با یکی از سهمگین‌ترین امواج کرونا مواجه هستیم، تصریح کرد: برای نظام سلامت ایام پرچالشی را می‌بینم؛ اما می‌توانستیم به این مرحله نرسیم؛ اتفاقی که در خوزستان افتاد به ما نشان داد که مدیریت این ویروس، کار بسیار سخت و مشکلی است و سختی‌هایی که کادر بهداشت و درمان در کنترل مسائل خوزستان متحمل شدند از تلاش‌های ۱۲ ماهه برای کل کشور سخت‌تر و سنگین‌تر بود و در واقع اگر همزمان ۳ موج مانند خوزستان به ما تحمیل می‌شد، نظام سلامت فرو می‌ریخت.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close