اخبار بروجرد

ساخت ضریح جدید امامزادگان دو خواهران در بروجرد

روزهای بروجرد- معاون بهره وری اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان گفت: عملیات ساخت، انتقال و نصب ضریح جدید امامزادگان دوخواهران شهرستان بروجرد به پایان رسیده است.
«مسلم رضایی پور» در گفت و گو با شبستان، افزود: پروژه ساخت ضریح جدید بقعه متبرکه امامزادگان دو خواهران (ع) شهرستان بروجرد توسط هنرمندان برجسته اصفهانی اجرایی شده است.

معاون بهره وری اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان با بیان اینکه ساخت ضریح بقعه متبرکه امامزادگان دو خواهران(ع) سه ماه طول کشیده است، افزود: هم اکنون عملیات انتقال و نصب این ضریح مطهر در محل بقعه متبرکه دو خواهران به اتمام رسیده است.

وی ادامه داد: این ضریح، با اسکلتی از چوب چنار به مساحت دو مترمربع، جمعا دارای ۵۰۰ گوی و ماسوره در سه طرف بوده و دارای مینا کاری، خطاطی های قرآنی، چهار عدد گلدان، دوازده عدد شمعدان، چهارده عدد گلبرگ با آبکاری نیکل و کروم می باشد.

رضایی پور، در حال حاضر عملیات بهسازی کف و بدنه داخلی این بقعه متبرکه به همت هیات امنا، مدیریت و همکاران اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بروجرد در جریان بوده که ان شا الله با اتمام این موارد، طی مراسمی همزمان با “دهه وقف” از این پروژه رونمایی خواهد شد.

بقعه متبرکه دوخواهران (ع) در مجاورت بقعه متبرکه امامزاده جعفر (ع) واقع شده و پذیرای زائران، مجاوران و محبان اهل بیت عصمت و طهارت ع می باشد.

تگ ها

مقالات مشابه

1 thought on “ساخت ضریح جدید امامزادگان دو خواهران در بروجرد”

  1. با سلام
    چند سال پیش که تحقیق کردن گفتند که چنین امامزاده یا سیده ای با این مشخصات وجود ندارد و ای دو خواهر چون در زمانهای دور خارجی بوده از نظر مرمان آن زمان امامزاده فرض شده است امان از خرافات و مردم ساده اندیش

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close