اخبار بروجردلرستان

افزایش ۴.۶ درصدی معاینه اجساد در لرستان

روزهای بروجرد- مدیرکل پزشکی قانونی لرستان از افزایش ۴.۶ درصد معاینه اجساد در استان خبر داد.

 دکتر محمدرضا فارسی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا  اظهار کرد: معاینات بالینی (سرپایی) در سال گذشته ۴۰ هزار و ۲۵۰ مورد بوده که از این تعداد ۲۸ هزار و ۹۲ مرد و ۱۲ هزار و ۱۵۸ زن هستند. این تعداد رشد ۱.۸۴ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.

وی اضافه کرد: میزان معاینات بالینی در سال ۹۹، ۳۹هزار و ۵۲۱ مورد بوده است که از این تعداد ۲۷ هزار و ۶۵۴ مورد مرد ۱۱ هزار و ۸۶۷ معاینه مربوط به بانوان بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان  تصریح کرد: این معاینات شامل درگیری، حوادث کار، نزاع، ورزش، تصادفات و موضوعات روان پزشکی است.

 محمدرضا فارسی‌نژاد عنوان کرد: در سال ۹۹، ۱۶۴۲ معاینه اجساد انجام شده که این رقم نسبت به سال ۱۴۰۰ که ۱۷۱۹ مورد بوده ۴.۶ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی در خصوص غربالگری استرس در کودکان گفت: این مورد جزو وظایف سازمان بهزیستی است اما چنانچه موارد درخواستی داشته باشیم توسط کمیسیون اعصاب روان پزشکی قانونی استان انجام خواهد شد.

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان از برگزاری آزمون استخدامی برای پزشکی قانونی در استان خبر داد و بیان کرد: متاسفانه پزشکان رغبت زیادی برای شرکت در این آزمون را ندارند.

فارسی نژاد  گفت: خوشبختانه در همه شهرستان‌های استان پزشک داریم و امسال نیز تعداد آنها را در هرشهرستان افزایش دادیم.

وی تصریح کرد: اکثر پزشکانی که با پزشکی قانونی استان همکاری دارند طرحی هستند و ممکن است پس از پایان طرح دیگر رغبتی برای ادامه کار با این سازمان نداشته باشند و برگزاری این آزمون بخاطر این است که در مقطعی با کمبود نیروی انسانی مواجه نشویم.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close