ورزش

یوفا در تغییراتی کم‌سابقه شکل جدید برگزاری لیگ قهرمانان اروپا را معرفی کرد

روزهای بروجرد- اتحادیه فوتبال اروپا، یوفا برخی از تغییرات در برگزاری لیگ قهرمانان اروپا در فصل ۲۰۲۴-۲۰۲۵ را اعلام کرد.

یوفا پس از پایان جلسه کمیته اجرایی خود در وین اعلام کرد که خطوط کلی این بازنگری را تصویب کرده است و لیگ قهرمانان اروپا در فصل ۲۰۲۴-۲۰۲۵ به‌جای ۳۲ تیم با ۳۶ تیم در مرحله گروهی شروع می‌شود.

این تغییرات رادیکال‌ترین اصلاحات در ۲۰ سال گذشته عنوان می‌شود. رئیس یوفا گفت: «متقاعد شده‌ایم که فرمول انتخاب شده هماهنگ است و تعادل رقابت‌ها را بهبود می‌بخشد و درآمدهای قابل قبولی را تضمین می‌کند و در عین حال جذابیت و محبوبیت مسابقات بین‌ باشگاهی را افزایش می‌دهد.»

حضور چهار تیم بیشتر به گونه‌ای چیده‌ شده است که تیم‌ها در مرحله گروهی به جای گروه‌های چهار تیمی در گروه‌های پنج تیمی بازی خواهند کرد.

بر اساس این تغییرات هر تیم هشت بازی رفت و برگشت انجام می‌دهد و هشت تیم برتر به مرحله حذفی می‌رسد. از سوی دیگر تیم‌های دیگری که در رتبه‌های نهم تا بیست‌وچهارم قرار گرفته‌اند به مرحله پلی‌اف خواهند رسید تا هشت تیم دیگر به مرحله حذفی صعود کند.

با طولانی‌تر شدن مرحله نخست بازی‌ها در مجموع ۲۲۵ مسابقه به جای ۱۲۵ مسابقه فعلی برگزار می‌شود که رضایت پخش‌کننده‌ها را در پی خواهد داشت و باشگاه‌ها حتی در صورت حذف زودهنگام درآمد بیشتری از بلیت‌فروشی کسب خواهند کرد.

زمزمه تغییرات در لیگ قهرمانان از سال گذشته و زمانی شروع شد که طرح سوپرلیگ علیه یوفا کلید خورد. گرچه این طرح خیلی زود با شکست روبرو شد اما مسئولان یوفا مجبور شدند تا دست به تغییرات در لیگ قهرمانان بدهند.

طبق تغییرات جدید همچنین یوفا قبول کرده است که به دو کشوری که در رقابت‌های اروپا نتایج بهتری کسب کنند دو سهمیه بیشتر در لیگ قهرمانان بدهد.

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close