لرستان

مهاجرت ۱۰۰ هزار لرستانی از استان طی ۵ سال

روزهای بروجرد- استاندار لرستان گفت: از سال ۹۰ تا ۹۵ بالغ بر ۱۰۰ هزار نفر از استان لرستان مهاجرت کرده‌اند.

به گزارش مهر، فرهاد زیویار در حاشیه سومین جلسه کار گروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده اظهار داشت: در اولین دستور کار، در خصوص رفع فقر مطلق مباحثی مطرح شد و از آنجا که این موضوع مورد عنایت ریاست جمهور قرار گرفته و سامانه‌ای برای این امر در نظر گرفته شده است، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی متولی این امر است.

وی ابراز امیدواری کرد: بر اساس تخمین‌های موجود و آماری که در استان لرستان ارائه شده است تاکنون مشخصات حدود هزار و ۸۰۰ نفر در این سامانه ثبت شده که امیدواریم بتوانیم از اعتباری که برای این منظور قرار داده شده در جهت حمایت و مساعدت این افراد و ریشه کنی فقر مطلق بهره مند شویم.

استاندار لرستان افزود: برای وارد شدن به این سامانه افراد به‌صورت خود اظهاری نمی‌توانند اقدام کنند بلکه لازم است مشخصات آنان از طریق سمن‌ها و نهادهای حمایتی و ذیربط به عنوان معرف در سامانه بارگذاری شود.

زیویار همچنین، دستور کار دوم را در خصوص پیشگیری از انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و دام عنوان کرد و گفت: در این جلسه گزارشات خوبی توسط دانشگاه علوم پزشکی و سازمان دامپزشکی استان و اعضای هیئت علمی دانشکده دامپزشکی در خصوص بیماری تب کریمه کنگو مطرح و مصوب شد که پیشنهادات در قالب ابلاغیه‌ای به فرمانداری‌ها ارسال شود تا با رعایت استانداردهای لازم در کشتارگاه‌ها از این بیماری پیشگیری لازم به عمل آید.

وی موضوع مهاجر پذیری و مهاجر فرستی لرستان را دستور کار سوم عنوان کرد و گفت: بر اساس گزارشی که اخیراً سازمان برنامه و بودجه استان ارائه کرده است، در سال‌های ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۵ بالغ بر ۱۰۰ هزار نفر از استان لرستان به دیگر نقاط مهاجرت کرده اند اما به منظور دست یابی به آمار دقیق مقرر شد سازمان ثبت احوال آخرین گزارشات را تا پایان سال ۱۴۰۰ در جلسات آینده ارائه کند تا به جمع بندی دقیق‌تری در این زمینه برسیم.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close