اخبار بروجردویژه ها

فرماندار بروجرد: آزاد سازی حریم رودخانه ها باید انجام شود/ دادستانی اقدامات لازم را انجام دهد

روزهای بروجرد– معاون استاندار لرستان و فرماندار بروجرد گفت: با توجه به اینکه آزادسازی حریم رودخانه‌ها در مناطق گردشگری گلدشت و ونایی شهرستان بروجرد به نفع مردم و باعث رونق گردشگری منطقه می‌شود، باید در اولویت قرار بگیرد.

به گزارش ایرنا مجید منعمی در جلسه حفاظت از منابع آب شهرستان بروجرد اظهار داشت: آزاد سازی حریم رودخانه ها باید انجام شود برای این کار مهم دادستانی اقدامات لازم را انجام دهد.

وی اظهار داشت: اگر قرار است سفرخانه های حریم رودخانه در ونایی تخریب شود باید میراث فرهنگی و گردشگری برنامه ای برای رونق گردشگری در منطقه داشته باشد.

فرماندار بروجرد با اشاره به تنش آبی در شهرستان بروجرد گفت: موضوع تنش آبی در شهرستان ویژه بررسی و باید به سریع اجرا شود نباید منتظر مصوبات باشیم و کارها صرفا با تشکیل جلسات به نتیجه نخواهد رسید.

منعمی افزود: اصلاح الگوی گشت و عدم اجاره زمین های کشاورزی به افراد غیر بومی باید به صورت جدی عملیاتی شود زیرا این مهم خسارت جبران ناپذیری به منابع آبی خواهد زد.

وی اظهار داشت: از بین رفتن پوشش گیاهی شهرستان زنگ خطری برای منابع طبیعی است، منابع آب به هر طریقی زیر زمینی و سطحی باید حفاظت شود، آثار زیست محیطی از بین رفتن پوشش گیاهی فراوان است.

وی با اشاره به اینکه اصلاح الگوی گشت باید در شهرستان اجرا شود، بیان کرد: نباید اجازه دهیم زمان بگذرد، جهاد کشاورزی و امور آب و بخشداران اقدامات لازم را قبل از کاشت محصولات آبدوست انجام دهند.

فرماندار بروجرد گفت: اولین اقدام برای جلوگیری از مصرف بی رویه در چاه‌های غیر مجاز نصب کنتور هوشمند است که یک ابزاری برای رصد میزان مصرف منابع آب است.

منعمی افزود: برای مسدود کردن چاه‌های غیر مجاز یک هماهنگی بین دستگاهی وجود داشته باشد تا چاه‌های غیر مجاز مسدود شود.

وی اظهار داشت: برای مسدود کردن چاه‌های غیر مجاز باید قاطعانه برخورد شود و با مدیریت صحیح اجرایی شود.

وی بیان کرد: برای مسدود کردن چاه‌های غیر مجاز که حکم دادستانی نیز صادر شده بخشداران نقش خود را ایفا کنند و با هماهنگی بین دستگاه‌ها این مهم را انجام دهند.

جلسه حفاظت از منابع آب شهرستان بروجرد به ریاست فرماندار و با حضور روسای ادارات امور آب، آب و فاضلاب، برق، منابع طبیعی، محیط زیست، بخشداران اشترینان و مرکزی و شیروان و شهردار ونایی در فرمانداری تشکیل شد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close