اخبار جهان

روسیه: هدف، کنترل کامل دونباس و اتصال آن به کریمه است

روزهای بروجرد– معاون فرمانده منطقه نظامی مرکزی روسیه روز جمعه اعلام کرد که روسیه قصد دارد در مرحله دوم عملیات نظامی خود، کنترل کامل دونباس و جنوب اوکراین را به دست گیرد.

به گزارش رویترز به نقل از اینتر فکس اعلام کرد: رستم مینه‌کایف، فرمانده این حمله همچنین گفته است که روسیه قصد دارد یک کریدور زمینی بین کریمه، شبه جزیره دریای سیاه که روسیه در سال ۲۰۱۴ آن را ضمیمه کرد و دونباس در شرق اوکراین ایجاد کند.

آخرین اوکراینی‌های باقی مانده در شهر بندری ماریوپول در دونباس در یک تاسیسات صنعتی وسیع که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه دستور محاصره آن را به جای حمله به آن داده است، سنگر گرفته‌اند.

ماریوپل بین مناطق تحت کنترل جدایی طلبان روسی و کریمه قرار دارد و تصرف آن به روسیه اجازه می دهد تا این دو منطقه را به هم مرتبط کند. مینکایف گفت که کنترل جنوب اوکراین دسترسی روسیه را به منطقه جدایی طلب مولداوی ترانسدنستریا که هم مرز با اوکراین است و کی‌یف می ترسد به عنوان سکوی پرتابی برای حملات جدید علیه آن استفاده شود، بهبود می بخشد.

مینکایف در نشستی در منطقه سوردلوفسک روسیه گفت: کنترل بر جنوب اوکراین راه دیگری برای ترانسدنستریا است، جایی که شواهدی نیز وجود دارد که نشان می دهد جمعیت روسی زبان تحت ظلم قرار می گیرند.

تهدید اوکراین به تخریب پل روسیه- کریمه

اوکراین تهدید کرده که علیه پل ۲.۷ میلیارد دلاری روسیه به سمت کریمه حملات هوایی انجام می‌دهد و این مسیر ارتباطی را نابود می‌کند؛ این پل بزرگترین سازه در نوع خود در اروپاست و برای دولت مسکو از اهمیت استراتژیک برخوردار است.

اولکسی دنیلف، رئیس شورای امنیت و دفاع ملی اوکراین گفته که روسیه از این پل ۱۹ کیلومتری بر روی تنگه “کرچ” برای اعزام سرباز و سلاح از روسیه به سمت کریمه و سپس به جنوب اوکراین استفاده می‌کند. خیلی خوب می‌شد که شرکایمان می‌توانستند تجهیزاتی را برای ما فراهم کنند تا ما بتوانیم به این پل برسیم.

روز پنجشنبه وزارت دفاع روسیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که ارتش این کشور کنترل ماریوپل، به استثنای کارخانه فولاد را در اختیار گرفته است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close