اخبار بروجرداخبار لرستانویژه ها

نماینده دورود و ازنا: پیشنهاداتی همچون ارائه کارت خرید نان و ارزاق، توهین به ملت ایران است/ سهم صفر درصدی چهار شهر لرستان در مدیریت استان

روزهای بروجرد- نماینده دورود و ازنا در مجلس خطاب به رئیس جمهور، گفت: جامعه ایران در حال حاضر تحمل هیچ تنش اقتصادی جدیدی را ندارد، لذا حذف ارز ترجیحی را باید به‌صورت تدریجی اجرا کرد، اما ارائه پیشنهاداتی چون کارت خرید نان و ارزاق، توهین به هویت، عزت و کرامت یک ملت بزرگ، انقلابی و تاریخ ساز است.

به گزارش  خانه ملت، حسین گودرزی در نشست علنی روز یکشنبه ۳ بهمن ماه مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، گفت: در طلیعه ماه بهمن، یاد امام عظییم الشأن، بنیانگذار و معمار انقلاب و نظام جمهوری اسلامی، شهیدان، مبارزان و ملت فجر آفرین ایران را گرامی میدارم، همچنین با تبریک ولادت صدیقه طاهره فاطمه زهرا سلام الله علیها و روز زن، ضرورت توجه ویژه به حقوق فردی و اجتماعی زنان به ویژه زنان خانه‌دار، زنان سرپرست خانوار و اشتغال و حضور زنان در پست‌های مدیریتی را به عنوان بخشی از مطالبات این قشر شریف متذکر می شوم. 

دعوت از کارآفرینان، سرمایه‌گزاران برای سرمایه‌گزاری در دورود و ازنا

نماینده دورود و ازنا ادامه داد: در آغاز سخن عرض ارادت و تحیّت خود را به مردمان نجیب و با فضیلت شهرستان‌های دورود و ازنا، جاپلق و سیلاخور اعلام می دارم و از همه کارآفرینان، سرمایه‌گزاران و صاحبان ایده و ابتکار برای سفر به پایتخت طبیعت ایران، سرزمین مزیت‌های کم مانند دورود و ازنا و سرمایه‌گزاری در بخش‌های صنعت، کشاورزی، دام، گردشگری، معدن، آب و آبزیان دعوت می‌کنم.

فساد پنهان و آشکار در کشور پیچیده‌تر از آن است که با اقدامات قضائی و نظارتی معمول مهار شود

وی در ادامه خطاب به به ریاست جمهور، افزود: مبارزه با فساد مالی، اداری و اقتصادی که وعده جدی شما به ملت بوده است، نیازمند اصلاح ساختاری بخش‌های مختلف و تدوین نقشه راهی مشترک و هم‌افزا در سه قوه است. صادقانه باید گفت: فساد پنهان و آشکار در سطوح مختلف؛  پیچیده‌تر از آن است که با اقدامات قضائی و نظارتی معمول قابل مهار باشد.

حذف ارز ترجیحی اقدامی راهبردی برای نجات اقتصاد ایران است

گودرزی همچنین خطاب به رئیس جمهور با بیان اینکه حذف ارز ترجیحی اقدامی راهبردی برای نجات اقتصاد ایران است و اعلام آمادگی دولت سیزدهم برای این جراحی بزرگ اقتصادی ستودنی است، اظهار کرد: البته جامعه ایران در حال حاضر تحمل هیچ تنش اقتصادی جدیدی را ندارد، لذا این اقدام مهم را به‌صورت تدریجی باید اجرا کرد، چنانکه ارائه پیشنهاداتی چون کارت خرید نان و ارزاق، توهین به هویت، عزت و کرامت یک ملت بزرگ، انقلابی و تاریخ ساز است.

ریاست جمهور «پیوست عدالت» را سرلوحه برنامه‌های دولت قرار دهد

این نماینده مجلس بیان کرد: از ریاست جمهور درخواست می‌کنم، پیرو فرمایش رهبر معظم انقلاب در دیدار هیات دولت؛ در شهریور سال جاری، «پیوست عدالت» را سرلوحه برنامه‌های دولت قرار دهد تا پس از این، برخلاف منافع ملی و عدالت توزیعی، عمده صنایع آب‌بر مانند فولاد، در ۳ استان کویری قرار نگیرند؛ تا حالت مرکز پیرامون موجود در مناطق کشور ادامه نیابد، تا احساس تبعیض و محرومیت نسبی سبب قهر بخشی از مردم با صندوق‌های رأی نشده و محرومیت مضاعف بر مناطق پر استعدادی چون استان لرستان و مانند آن تحمیل نشود.

ضرورت دستور ریاست جمهور برای حذف ضامن از وام‌های زیر۱۰۰ میلیون تومان

وی بار دیگر خطاب به رئیس جمهور گفت: مجلس و کارکنان شاغل و بازنشسته در انتظار اعلام وصول لایحه اصلاح قانون حقوق و دستمزدها، به عنوان یک اقدام راهبردی دولت انقلابی هستند. همچنین دستور ریاست محترم جمهور برای حذف ضامن از وام‌های زیر۱۰۰ میلیون تومان، چنانچه دارای شرایط اجرا باشد، علاوه‌بر حفظ منزلت مردم، رهگشای اشتغال در صنایع خُرد و نیازهای ضروری طبقات ضعیف جامعه خواهد بود.

نماینده دورود و ازنا در مجلس در ادامه خطاب به رئیس صدا و سیما، بیان کرد: آقای دکتر جبلی ضمن تقدیر از تغییرات سازنده‌تان در رسانه ملی، ضرورت توجه به وفاق اجتماعی و همه مؤلفه‌های تشکیل دهنده هویت ملی ایرانیان و بازگشت نخبگان و فرهیختگان به رسانه را گوشزد نکرده و انتظار می‌رود با تجمیع شبکه‌های مرتبط و ایجاد شبکه کارآفرینی و اشتغالزایی، هم راستا با نیاز اساسی ملت و دولت، مهار بیکاری را به نهضتی فراگیر و پرشتاب تبدیل کنید.

آقای رئیس جمهور بر اجرای مصوبات سفر به استان لرستان نظارت کنید

گودرزی با قدردانی از رئیس جمهور بابت سفر به استان لرستان، اضافه کرد: آقای رئیس جمهور سفر حضرتعالی به لرستان و تمرکز مصوبات بر تکمیل پروژه‌های نیمه تمام، می‌تواند سرآغاز تغییرات مثبت در این استان محروم باشد، مشروط بر آنکه شخص جنابعالی با نظارت و گزارش‌گیری مرتب و تخصیص منابع مصوب بر اجرایی شدن مصوبات این سفر نظارت کنید.

وی همچنین ضرورت تشکیل کارگروه رفع موانع صنایع راکد، احیای قنات‌های ۲ شهرستان دورود و ازنا و جبران ماه‌ها عقب افتادگی حقوق کارگران‌ها که در جلسه شورای اداری استان مطرح و مورد عنایت و ابلاغ حضرتعالی قرار گرفت را دوباره یادآور شد.

این نماینده در مجلس ادامه داد: ریاست محترم قوه قضائیه ضمن تقدیر از دستورات مؤکد جنابعالی و ریاست محترم جمهوری مبنی بر راه‌اندازی شرکت فولاد ازنا، همراهی و تداوم همکاری دادستان محترم تهران تا راه اندازی کامل این صنعت بزرگ را خواستارم.

جوانان منطقه در انتظار آغاز عملیات کارخانه ساخت پنل‌های خورشیدی در ازنا و آهک هیدراته در دورود هستند

نماینده دورود و ازنا در مجلس همچنین با تقدیر از وزیر کار برای اجرایی کردن پروژه فاز  ۴ کارخانه سیمان و شرکت بهراد دورود، گفت: آقای دکتر عبدالملکی؛ براساس مطالعات و اعلام آمادگی شستا، جوانان منطقه در انتظار آغاز عملیات کارخانه ساخت پنل‌های خورشیدی در ازنا و آهک هیدراته در دورود هستند.

وی خطاب به وزیر راه وشهرسازی، اظهار کرد: اکنون مردم در انتظار تکمیل جاده چهار خطه ازنا شازند و جاده کمربندی دورود در نیمه اول سال ۱۴۰۱ هستند لذا باید تامین اعتبار شود.

گودرزی در ادامه خطاب به وزیران دفاع و راه و شهرسازی، گفت: پیرو مطالعات و مکاتبات انجام گرفته و با نظر به کمبود شدید زمین شهری در دورود برای تأمین طرح ملی مسکن، نسبت به تبدیل شهرک مسکونی صنایع دفاع دورود به «شهرجدید» مساعدت و دستور ویژه صادر فرمایید.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس بیان کرد: ریاست محترم سازمان محیط زیست، نسبت به تصویب محل جدید و جانمایی شده برای جابجایی روستای کمندان شهرستان ازنا اقدام بفرمایید.

تکمیل طرح توسعه منطقه ویژه اقتصادی ازنا؛ انتظار چندین ساله مردم از وزیر صمت

وی همچنین خطاب به وزیر صمت، اظهار کرد: تکمیل طرح توسعه منطقه ویژه اقتصادی ازنا و تعیین تکلیف کارخانه نیمه راکد، داروسازی بایر افلاک، انتظار چندین ساله مردم، خصوصا جوانان جویای کار دارالمومنین ازنا و استان لرستان است.

گودرزی همچنین از وزیر محترم نیرو خواست با توجه به مصوبه کمیسیون انرژی، جهت تسریع در ساخت سد ماربره دورود و تکمیل تأسیسات فاضلاب شهرستانای دورود و ازنا اقدام کند.

آقای وزیر کشور شایسته‌سالاری را مبنای انتخاب مدیران استان قرار دهید

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ضمن آنکه از وزیر کشور خواست شایسته‌سالاری را مورد توجه قرار دهد، گفت:در سال‌های اخیر سهم ۴ شهرستان دورود، ازنا، بروجرد و الیگودرز در میان مدیران کل استان لرستان، صفر یا نزدیک به صفر بوده است؛ اکنون این آزمون پیش‌روی جنابعالی و استاندار محترم لرستان است که شایسته‌سالاری را مبنای انتخاب مدیران استان قرار دهید.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Close