لرستان

مدیرکل بهزیستی لرستان: ۶۷۰۰ نابینا در لرستان وجود دارد

روزهای بروجرد- مدیرکل بهزیستی لرستان با اشاره به وجود ۶۷۰۰ نابینا در این استان گفت:متأسفانه معلولین و به ویژه نابینایان از دسترسی به منابع اطلاعاتی برای ادامه تحصیل محروم هستند.

به گزارش مهر، فاطمه زهرا توکلی در جلسه معرفی دستگاه برجسته نگار هوشمند همراه که با حضور طهماسبی مدیر کل کتابخانه های عمومی استان، پورسیف مدیرکل فناوری اطلاعات استانداری لرستان، معاون توانبخشی بهزیستی، رئیس بهزیستی شهرستان خرم آباد و جمعی از روشندلان استان برگزار شد، اظهار کرد: معلولین جزو اکثریت جامعه هدف سازمان بهزیستی هستند.

وی با بیان اینکه سالمندان، زنان و کودکان نیز تحت پوشش این سازمان هستند، افزود: در استان لرستان ۴۸ هزار معلول تحت پوشش داریم که ۶ هزار و ۷۰۰ نفر از آنان نابینا هستند.

مدیرکل بهزیستی لرستان با بیان اینکه مناسب‌سازی بیش از ۲ دهه است که در جهان تغییر رویکرد پیدا کرده تا معلولین علاوه بر دسترسی به فضای فیزیکی به فضاهای اطلاعاتی دسترسی داشته باشند، گفت: متأسفانه معلولین و به ویژه نابینایان از دسترسی به منابع اطلاعاتی برای ادامه تحصیل محروم هستند.

توکلی عنوان کرد: هر اقدامی در جهت تسهیل کار، زندگی و حقوق برابر برای جامعه هدف برداریم در حق خودمان لطف کرده‌ایم.

وی اضافه کرد: امید می‌رود که در آینده‌ای نزدیک این دغدغه‌ها را در استان نداشته باشیم و فضایی فیزیکی فراهم کنیم تا کتابخانه ویژه نابینایان را در مرکز استان راه اندازی کنیم.

مدیرکل بهزیستی لرستان افزود: در شهرستان بروجرد کتابخانه ویژه نابینایان را داریم و بهزیستی نیز در حد امکانات خود کتابخانه کوچکی را در منطقه «گلدشت» خرم آباد راه اندازی کرده است اما متأسفانه فرهنگ ترافیک ما چنان پیشرفت نکرده که معلولین از وسایل ایاب و ذهاب مناسب‌سازی شده استفاده و برای دریافت کتاب به این کتابخانه مراجعه کنند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close