اخبار بروجرد

عباس گودرزی: کار دولت در مورد يارانه‌ها بسیار درست و به نفع مردم است

روزهای بروجرد– نماینده بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: اصل اجرایی این طرح کار بسیار درست و مهم در توسعه زیربنایی اقتصاد کشور محسوب می شود و در میان مدت به نفع مردم خواهد بود.

عباس گودرزی در مورد طرح جدید یارانه‌ها گفت: اجرای این طرح نقش مهمی در توسعه زیربنایی اقتصاد کشور دارد و از قاچاق، دارایی مملکت به خارج از مرزها جلوگیری می‌کند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود فساد و رانت در تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات کالاهای اساسی،گفت: با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، یارانه‌ها از طریق کالابرگ الکترونیکی به دست مصرف‌کنندگان واقعی یعنی مردم  خواهد رسید.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: در این طرح، حذف یارانه مورد نظر نیست بلکه موضوع مدیریت مصرف و  توزیع یارانه ها مورد  هدف است البته در اجرای این طرح باید  به نحوی عمل کنیم که جاماندگان دریافت یارانه  که دارای شرایط لازم هستند بتوانند با ثبت نام در سامانه مربوطه ،یارانه خود را دریافت کنند.

  گودرزی بیان داشت: در دهک بندی یارانه باید توجه شود تا حق  کسی ضایع نشود و یارانه ها به صورت هدفمند به مصرف کننده واقعی برسد و بتواند در زندگی روزمره مردم تاثیر گذار باشد.

وی افزود: در دولت قبل کالاهایی که مشمول دریافت  ارز ترجیحی بودند، افزایش قیمت بیشتری از کالاهای غیر مشمول داشتند لذا ادامه اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی به این کالاها  معقول نبود. حذف ارز ترجیحی و استقرار نظام عادلانه یارانه‌ای اقدام درست دولت سیزدهم است، دولت باید تلاش کند که مردم از نحوه اجرای این طرح آسیبی نبینند.

گودرزی در مورد چشم انداز این اقدام دولت در حوزه اقتصادی گفت: در دولت قبل علی رغم حذف ارز ترجیحی برخی کالاهای اساسی و ایجاد مشکلاتی برای مردم، اراده‌ای برای درمان اقتصاد و جبران حذف ارز ترجیحی نداشت. دولت سیزدهم جراحی اقتصادی را آغاز کرده است، شک نکنید محصول این اقدام در میان مدت به نفع آحاد مردم خواهد بود.

نماینده بروجرد بیان داشت جراحی اقتصادی اتفاق افتاده است، مسلما تبعات کوتاه مدتی در جامعه دارد اما به زودی مردم دستاورد این اقدام  مثبت دولت را خواهند دید.

منبع:ایرنا

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close