اخبار بروجرد

صادرکنندگان «سیب» بروجرد حمایت می‌شوند

روزهای بروجرد- مدیر جهاد کشاورزی بروجرد گفت: بخش خصوصی می‌تواند در صورت علاقمند بودن روی محصول سیب بروجرد سرمایه گذاری کند، تمام مجوزهای این محصول از طرف اداره جهاد کشاورزی صادر و در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

جواد گودرزی در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: شهرستان بروجرد با سطح زیر کشت بیش از ۱۳ هزار هکتار باغات مقام اول در استان را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: یکی از اتفاقات خوب در بخش کشاورزی این است که شهرستان بروجرد سطح وسیعی از باغات زیر کشت را در استان دارد که از این میزان هزار و ۸۶۵ هکتار باغ سیب و هزار و ۱۶۵ هکتار از این زمین‌ها مختص به کشت سیب پاییزه و ۷۰۰ هکتار آن نیز برای کشت سیب‌های تابستانی در نظر گرفته شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بروجرد عنوان کرد: سیب تابستانی یا سیب گلاب بروجرد به دلیل عطری که دارد از بهترین نوع سیب‌ها محسوب می‌شود و این محصول متقاضیان زیادی نیز در شهرستان و سایر شهرهای استان  دارد.

وی با اشاره به  میزان برداشت سیب گلاب از باغات شهرستان بروجرد خاطر نشان کرد: متوسط عملکرد سیب گلاب بین ۱۶ تا ۲۰ تن در هر هکتار است که خوشبختانه بروجرد به دلیل داشتن اقلیم خاصی که دارد این میزان بین ۲۵ تا ۳۰ تن در هر هکتار برداشت می‌شود. با توجه به میزان سطح کشت پیش بینی ما امسال ۱۷ هزار تن است که عمدتاً به صورت تازه خوری مصرف می‌شود.

گودرزی تاکید کرد: سیب گلاب بروجرد و استان حتی در تهران یک برند و معروف است و مقام کشوری دارد، منطقه شیخمیری کاره و شیخمیری سادات در   بروجرد محل کشت این نوع سیب است.

وی با اشاره به صادرات سیب بروجرد گفت: سیب بروجرد شناخته شده است و در کشور یک برند محسوب می‌شود که به دلیل طعم و مزه و مقاومت کمی که دارد به صورت تازه خوری مصرف می‌شود و می‌توان این نوع سیب را صادر کرد، بخش خصوصی می‌تواند در صورت علاقمند بودن روی این محصول سرمایه گذاری کند، تمام مجوزهای این محصول از طرف اداره جهاد کشاورزی صادر شده و در اختیار آنها قرار می‌گیرد تنها کار برای صادر کردن این محصول آماده کردن زیر ساخت‌هاست.

 

 

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close