اخبار بروجردلرستانویژه ها

آخرین خبرها از طرح نهضت ملی مسکن در لرستان؛ ۴۱ هزار نفر دارای سه شرط قانونی هستند

روزهای بروجرد– مدیرکل راه و شهرسازی لرستان با اشاره به آخرین خبرها از طرح نهضت ملی مسکن در این استان گفت: یکی از چالش‌های ما در این رابطه تامین زمین است.

وحید کرم الهی در جلسه بررسی افزایش بی رویه قیمت مسکن و اجاره بها در لرستان در سخنانی با بیان اینکه قیمت مسکن مانند هر کالای دیگری، تابعی از پارامترهای اقتصادی است، عرضه و تقاضا مهم‌ترین آیتمی است که در قیمت مسکن تأثیر دارد اظهار داشت: اداره کل راه و شهرسازی به عنوان متولی و زمینه ساز ساخت مسکن در بخش‌هایی از استان، در کنار بخش خصوصی و سایر سازندگان در راستای اجرای قانون جهش مسکن پای کار آمده است.

وی با بیان اینکه از مهر ماه تا اسفندماه ۱۴۰۰ کار نهضت ملی مسکن را در استان شروع کردیم عنوان کرد: بر اساس آمار، طی این شش ماه و راه اندازی سامانه، ۱۴۵ هزار و ۹۳۳ نفر در استان لرستان در این سامانه ثبت نام کرده‌اند.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان با تاکید بر اینکه با شرایط قانونی که برای متقاضیان در نظر گرفته شده، ۴۱ هزار و ۹۷۵ نفر، رد درخواست شده‌اند گفت: درخواست حدود ۱۰۵ هزار نفر در دست بررسی قرار گرفتند، اینها در مراحل مختلف هستند.

کرم الهی با اشاره به اینکه ۴۱ هزار و ۶۵۹ نفر دارای سه شرط قانونی که مدنظر است، بوده‌اند گفت: پنج هزار و ۵۶ نفر به تأیید اولیه رسیده‌اند، شش هزار و ۵۹۰ نفر تأیید نهایی شده‌اند، دو هزار و ۳۵۱ نفر افتتاح حساب داشته‌اند، برای پنج هزار و ۶۲۹ نفر تخصیص پروژه صورت گرفته است، حدود ۱۹ هزار و ۶۲۶ نفر این مراحل را گذرانده‌اند، علاوه بر ۴۱ هزار و ۶۵۹ نفر که سه شرط اولیه را داشته‌اند، ۶۱ هزار و ۲۸۵ متقاضی مؤثر فعلاً داریم.

وی بیان داشت: این سبد تقاضای ما در استان است، قطعاً این تعداد دچار ریزش خواهد شد، پیش بینی ما این است که تا اواخر خرداد و اواسط تیرماه کار پالایش ما تمام شود.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان با اشاره به پیگیری برای تأمین زمین در این رابطه عنوان کرد: در این رابطه به شدت مشکل داریم، به خصوص در شهر خرم آباد مشکلات زیادی برای تأمین زمین داریم.

کرم الهی با بیان اینکه چالش‌های مربوط به تأمین زمین را برای استاندار و معاون عمرانی استاندار لرستان ارسال کرده‌ایم، گفت: به طور حتم هر چقدر در بحث نهضت ملی مسکن توفیق داشته باشیم، دستگاه‌های مختلف کمک کنند، کار ساخت واحدها را شروع می‌کنیم که در کوتاه مدت و میان مدت تأثیرات مثبت خود را خواهد داشت، تقاضای ما با توجه به افزایش اجاره بها و قیمت مسکن، شتاب بخشیدن به طرح نهضت ملی مسکن ضرورت دارد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Close