اخبار بروجرد

۷۶ هکتار بر مجموع زمین‌های باغی بروجرد افزوده شد

روزهای بروجرد– رییس جهادکشاورزی بروجرد گفت: در راستای طرح توسعه باغات شهرستان سال گذشته ۷۶.۵ هکتار بر مجموع زمین‌های باغی بروجرد افزوده شد.

“جواد گودرزی” روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: برای ایجاد این زمین‌های باغی نهال، بذر و نشا به صورت رایگان در اختیار کشاورزان قرار داده شده است.

وی اظهار داشت: کاشت یک هزار و ۸۰۰ نهال پسته، سه هزار و ۱۵۰ نهال بادام و ۳۰۰ نهال انگور از جمله اقدامات انجام شده در این زمین‌ها است.

رییس جهادکشاورزی بروجرد با اشاره به اینکه کاشت ۴۵ هزار قلمه گل محمدی در سطح ۴۵ هکتار، ۵۰ کیلوگرم بذر سیاه دانه و ۲۰ کیلوگرم بذر گل گاو زبان در این زمین‌ها انجام شد، بیان کرد: همچنین کاشت ۱۲ هزار نشا کرفس کوهی، ۶۵ هزار نشا مورد و سه هزار نشا آویشن و رزماری از دیگر اقدامات در طرح توسعه باغات بوده است.

گودرزی اضافه کرد: شهرستان بروجرد مستعد برای تولید محصولات باغی و زراعی می باشد به طوری که در تولید ۲۰ گونه میوه مرغوب از جمله سیب، گیلاس، آلبالو، انگور، شلیل و هلو مقام اول استان و در تولید گردو و آلو مقام دوم استان را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: در سه سال اخیر ۱۸۵ هکتار بر مجموع اراضی زیر کشت بادام، انگور و گل محمدی در اراضی شیب دار و کم بازده افزوده شده است.

رییس جهاد کشاورزی بروجرد اضافه کرد: این شهرستان به دلیل موقعیت آب و هوایی مطلوب ۸۱۶ هکتار باغ گیلاس دارد که در هر هکتار به طور متوسط هفت تن گیلاس برداشت می شود.

گودرزی مجموع زمین‌های کشاورزی و باغی این شهرستان را ۶۹ هزار هکتار عنوان کرد و یادآور شد: سالانه ۳۶۰ هزار تن انواع محصول زراعی و باغی و ۵۶۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در این شهرستان تولید می شود.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close