اخبار بروجردلرستان

نرخ پوشش تحصیلی دانش‌آموزان کشور ۹۸ درصد است

روزهای بروجرد– رییس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: عدالت آموزشی و تربیتی، افزایش پوشش تحصیلی و کیفیت آموزش از شاخص‌های اصلی دولت سیزدهم است.

به گزارش تسنیم، احمد محمودزاده در آیین معارفه مدیرکل آموزش و پرورش لرستان اظهار کرد: تربیت نیروی انسانی در نظام مقدس جمهوری اسلامی همچنین ارتقای نظام تعلیم و تربیت برعهده آموزش و پرورش و فرهنگیان می باشد.

وی گفت: همانطور که آموزش و پرورش و معلمان در تمامی عرصه های قبل و بعد از پیروزی انقلاب و دفاع مقدس نقش آگاهی بخشی در تثبیت جمهوری اسلامی داشتند امروز در ادامه مسیر بیش از پیش نیازمند توجه هستیم.

وی افزود: عرصه تعلیم و تربیت از مهمترین زیرساخت‌های تعالی کشور است و ابزار جدی برای تربیت سرمایه انسانی در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی بر عهده سرمایه انسانی می باشد.

وی بیان کرد: تحقق آرمان های انقلاب و ایجاد تمدن اسلامی بر مبنای سند بیانیه گام دوم انقلاب، در پرتو سرمایه انسانی می باشد همچنین تولید و اقتصاد دانش بنیان که مقام معظم رهبری همواره بر آن تاکید داشته اند نیز با نیروی انسانی توانمند محقق می شود.

محمود زاده با اشاره به رویکردهای اقتصادی شعار سال گفت: رویکرد اقتصادی بدون توجه به رویکرد تربیتی امکان پذیر نیست و در جهاد تبیین باید به این موضوع توجه کنیم چراکه تحقق اقتصاد و تولید دانش بنیان روش های مختلفی دارد.

وی افزود: تربیت نیروی کار آموزش دیده از وظایف آموزش و پرورش است و این مهم در حال پیگیری می باشد چرا که هر کشوری با نیروی انسانی کارآمد می تواند تولید با کیفیت و قابل رقابت در عرصه های مختلف را عرضه کند.

محمود زاده با اشاره به اینکه نیروی آموزش دیده عامل و هدف توسعه می باشد ادامه داد: اکنون ۹۸ درصد از دانش‌آموزان در کشور تحت پوشش تحصیلی قرار دارند.

وی افزود: در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به ورود پر شتاب به حوزه دانش بنیان تاکید شده است و در ادامه مسیر در حوزه‌های علمی، فرهنگی و تربیتی تلاش بیشتری خواهیم کرد چراکه ساختار نظام، توانمندی و ظرفیت بسیاری دارد.

وی بیان کرد: باید از ظرفیت زیرساختی و نرم‌افزاری در عرصه‌های مختلف استفاده کرد همچنین پایه‌گذاری آموزش پژوهش محور از دوره ابتدایی باید در دستور کار قرار گیرد تا امیدواریم بتوانیم در مجموعه آموزش و پرورش دولت سیزدهم گام های مثبتی در راستای سند تحول بنیادین برداریم.

وی با بیان اینکه ۲۳ هدف عملیاتی در سند تحول بنیادین مربوط به نیروی انسانی است اظهار کرد: اخلاص عمل در کارها، شهید سلیمانی را ماندگار کرد بنابراین مدیران باید اخلاص در اقدامات خود را در نظر بگیرند چراکه فعالیت در آموزش و پرورش بسیار سخت، حساس و مهم می باشد.

محمود زاده ادامه داد: کرونا در طول ۲ سال گذشته به حوزه آموزش و پرورش آسیب‌های جدی وارد کرده هرچند که جنبه‌های منفی و مثبتی هم داشته است چرا که یکی از اهداف سند تحول بنیادین آموزش در فضای الکترونیک بود که در دوران کرونا پرورش یافت.

در این مراسم از زحمات سید عیسی سهرابی تجلیل و رضا عزتی به عنوان مدیرکل آموزش و پرورش لرستان معرفی شد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Close