اخبار بروجرد

فاطمه مقصودی: بهسازی راه‌های ارتباطی لرستان ضروری است

روزهای بروجرد– نماینده بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: راههای ارتباطی استان لرستان به عنوان بخشی از کریدور شمال به جنوب نیاز به بهسازی و بازسازی دارند.

به گزارش ایرنا “فاطمه مقصودی” با اشاره حادثه اخیر فوت هشت نفر در مسیر خرم آباد – نورآباد  اعلام کرد: متاسفانه روزانه شاهد تلفات جاده‌ای در استان هستیم که بخشی از این سوانح به نبود زیرساخت مناسب در راههای استان ارتباط دارد.

وی تصریح کرد: عدم وجود اعتبار لازم برای اجرای پروژه‌های راهسازی و بدهکاری دستگاهها به پیمانکاران موجب شده تا بسیاری از پروژه‌های راه‌سازی استان نیمه تمام بماند.

وی بر لزوم جذب اعتبار بیشتر توسط دستگاهها تاکید کرد و اظهار داشت: برخی طرح‌های راهسازی لرستان به دلیل عدم وجود اعتبار کافی به قتلگاه بدیل شده و در تعطیلات نوروز این تلفات افزایش چشمگیری داشته است.

وی طرح چهاربانده بروجرد به اراک و بروجرد به نهاوند را نمونه بارز طرح‌های نیمه‌کاره راهسازی در استان دانست و اظهار داشت: متاسفانه شاهد تصادفات جاده‌ای و تلفات جانی زیادی در این دو مسیر اصلی استان هستیم.

مقصودی با اشاره به سانحه رانندگی محور خرم‌آباد_نورآباد در روزهای گذشته نیز گفت: به دلیل عدم اتمام پروژه توسط راه و شهرسازی و پیمانکار، این حادثه تلخ برای هم‌استانی‌ها رخ داده و متاسفانه در هفته‌های اخیر شاهد این قبیل اتفاقات در استان بوده‌ایم.

وی گفت: مسیر دسترسی ازنا به شازند نیز به عنوان یکی از طرح‌های قدیمی استان تاکنون تلفات جانی زیادی داشته که به دلایل مختلف این طرح بهسازی و تکمیل نشده است.

نماینده بروجرد در مجلس اضافه کرد: برخی طرح‌های راهسازی در حوزه اداره کل راه و شهرسازی است که عدم پرداخت مطالبات پیمانکاران نیز باعث کندی اجرای طرح و یا تعطیلی کارگاه‌ها شده است.

وی خاطر نشان کرد: راه به عنوان یکی از زیرساخت‌های اصلی توسعه می‌تواند زمینه ساز رشد اقتصادی لرستان باشد که متاسفانه لرستان از این لحاظ نیز از استانداردهای بین‌المللی برخوردار نیست.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close