اخبار جهان

تعهد اوکراینی‌ها در ازای تضمین امنیتی روسیه: هرگز به ناتو ملحق نمی‌شویم

روزهای بروجرد– در جریان دور جدید مذاکرات صلح بین روسیه و اوکراین که در استانبول انجام گرفت، نمایندگان اوکراینی پیشنهاد کردند که کشورشان «هرگز به ناتو»‌ نپیوندد اما در ازای آن از نمایندگان روسیه خواستند تا این کشور به آنها «تضمین امنیتی» بدهد.

نزدیک به ۵ هفته از حمله روسیه به اوکراین می گذرد و درگیری‌ها در حومه کی‌یف، پایتخت، شهر در محاصره ماریوپل، و نیز خارکیف شدیدتر از دیگر نقاط اوکراین جریان دارد.

همزمان روز سه شنبه، الکساندر فومین، معاون وزیر دفاع روسیه به خبرنگاران گفت که کشورش «عملیات نظامی ارتش در نزدیکی کی‌یف و چرنیهیف را به شدت کاهش‌ می دهد.»

این مقام دولتی دولت روسیه دلیل این تصمیم را « تامین شرایط مساعدتر برای مذاکرات صلح» خواند. این دو شهر که در فاصله دو ساعتی از یکدیگر قراردارند در روزهای گذشته تحت گلوله‌باران ارتش روسیه قرار گرفته‌اند.

پهپادهای قاتل در سایز نان باگت؛ سلاح‌های جدید آمریکا چگونه به کمک ارتش اوکراین می‌آیند؟تصاویری از لویو اوکراین؛ جدال آتش‌نشانان با شعله‌های سرکش مخازن سوخت

صفحه توییتر وزارت دفاع بریتانیا در روزهای گذشته خبر بازپس گیری برخی مناطق و عقب نشینی نیروهای روس در نزدیکی کی یف را منتشرکرده بود.

با این حال آخرین خبرها حاکی از آن است که پیشروی روس‌ها در اطراف کی‌یف و تا حد زیادی در چندین جبهه متوقف شده است.

وزارت دفاع روسیه پیش تر اعلام کرده که نیروهایش را در منطقه دنباس، در شرق اوکراین، متمرکز خواهد کرد.

به گفته تازه ترین گزارش سازمان ملل متحد، جنگ در اوکراین جان ۱۱۵۱ غیرنظامی را گرفته است و ۱۸۲۴ نفر هم زخمی شده اند. دولت اوکراین می گوید آمار قربانیان بسیار بالاتر از آمارهای این سازمان است.

سرگئی شویگو: فاز اول عملیات نظامی روسیه در اوکراین پایان یافته است

همزمان روز سه شنبه وزیر دفاع روسیه در یک سخنرانی تاکید کرد که کشورش از این پس بیشترین تمرکز را روی «آزادی منطقه دنباس»، در شرق اوکراین خواهد داشت

وی همچنین تاکید کرد که «فاز اول عملیات نظامی در اوکراین» بپایان رسیده است. آقای شویگو در سخنان خود بار دیگر با خطاب قراردادن کشورهای غربی که به اوکراین سلاح ارسال کرده‌اند، گفت‌ که «کمک تسلیحاتی به اوکراین یک تهدید بالقوه برای خود اروپایی‌ها» خواهد بود.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close