اخبار بروجرد

ایجاد دانشگاه علوم پزشکی در بروجرد یک مطالبه عمومی است

روزهای بروجرد– نماینده بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد و راه‌اندازی دانشگاه علوم پزشکی بروجرد یک مطالبه عمومی برای مردم این شهرستان و مناطق همجوار است.

به گزارش ایسنا فاطمه مقصودی در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه بروجرد افزود: بروجرد تنها شهر بزرگ کشور می باشد که از داشتن دانشگاه علوم پزشکی محروم است.

وی اضافه کرد: این کمبود در لرستان هم احساس می شود چراکه این استان تنها یک دانشگاه علوم پزشکی دارد و این مهم موجب کمبود خدمات‌رسانی به شهروندان در استان شده است.

وی خاطر نشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی بروجرد می‌تواند علاوه بر توسعه خدمات‌رسانی به شهرستان و  دیگر شهرهای همجوار، سطح خدمات رسانی بهداشتی در لرستان را افزایش دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات گسترده در راستای توسعه بروجرد اظهار داشت: تلاش برای تامین آب شرب شهرستان و تکمیل سد آبسرده، بازگشت کارخانجات تعطیل به چرخه تولید، تلاش برای اتصال بروجرد به خط ریلی، توسعه نساجی و جذب نیروی جدید، بخشی از اقدامات ۲ سال گذشته است.

نماینده بروجرد در مجلس در خصوص کارخانجات عظیم خودرو و نساجی نیز گفت: این ۲ کارخانه بزرگ طی سال های اخیر با مشکلات عدیده ای مواجه بودند که با تلاش شبانه روزی برای بازگشایی آنها  اقدام شده است.

 مقصودی افزود: راه‌اندازی بخش دوزندگی نساجی بروجرد نیز زمینه ساز توسعه اقتصادی این صنعت و ایجاد اشتغال برای جوانان استان و شهرستان شده است و با ایجاد فروشگاه‌های معتبر در سراسر کشور، توسعه اقتصادی صنعت دوزندگی لرستان نیز محقق می‌شود.

وی با اشاره به توسعه و تکمیل زیرساخت‌های شهرک صنعتی اشترینان ادامه داد: برخی روستاهای شهرستان نیز از زیر ساخت های اصلی محروم بودند که با هماهنگی و اقدامات جهادی، توسعه این مناطق در دستور کار قرار گرفته است.

وی همچنین ضمن تسلیت شهادت ۲ روحانی مجاهد در صحن رضوی و محکوم کردن این اقدام تروریستی اظهار داشت: جهاد تبیین فریضه‌ای بزرگ است و باید در راستای ترویج انقلاب و مسائل مربوط به جهان اسلام، وظایف و تکالیف خود را انجام دهیم.

مقصودی جمهوری اسلامی را میدان‌دار مبارزه با استکبار دانست و تصریح کرد: تحکیم موارد قدرت جمهوری اسلامی از مولفه‌های مهمی است که حول محور مردم می چرخد و باید با همراهی ملت به این مهم برسیم.

وی همچنین تلاش برای بهبود اقتصاد و معیشت مردم را بخشی از وظایف دولتمردان دانست و گفت: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی نیز برای این مهم در تلاش هستند.

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close