اخبار جهان

مشاور امنیت ملی کاخ‌سفید: پیشرفت‌های قابل توجهی برای احیای برجام به دست آوردیم

روزهای بروجرد– مشاور امنیت ملی کاخ سفید در کنفرانس خبری در هواپیمای رییس جمهوری آمریکا در پاسخ به پرسشی که با توجه به «در حال احتضار بودن مذاکرات احیای برجام» گام بعدی دولت جو بایدن برای عدم تحقق دستیابی تهران به تسلیحات اتمی چیست، این توصیف از وضعیت کنونی مذاکرات را نپذیرفت.

جیک سالیوان، که به همراه جو بایدن رییس جمهوری ایالات متحده در سفر اروپایی است، گفت: «من این توصیف را قبول ندارم. من می‌گويم که پیشرفت های قابل توجهی در قالب دستیابی به پیروی کامل در برابر پیروی کامل به دست آوردیم.»

مشاور رییس جمهوری آمریکا در امور امنیتی با اذعان به این که «هنوز مسائلی باقی مانده است و کارهایی باید صورت پذیرد» افزود: ما همچنان به دنبال راه حل دیپلماتیک هستیم که بر برنامه هسته‌ای ایران محدودیت اعمال کند.

وی ادامه داد: «البته اگر دیپلماسی موفق نشود، ما با همکاری تنگاتنگ با شرکای بین المللی خود فشار بر ایران را افزایش می دهیم.»

جیک سالیوان همچنین به رویکرد دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا در برابر برجام اشاره کرد و گفت: تفاوت ما با دولت پیشین این است که ما این قابلیت بسیج و همراهی متحدان‌مان را برای انجام آن داریم، در حالیکه در دولت پیشین این همسویی وجود نداشت.

موضعگیری سالیوان در حالی است که امروز حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه ایران در لبنان درباره مذاکرات احیای برجام در وین، که فعلا متوقف شده است، گفت تهران نسبت به نتایج مذاکرات خوش‌بین و به دنبال رفع تحریم‌ها است.

او ادامه داد که «ایران از خطوط قرمز ترسیم شده، که عدم گذشت از منافع و حقوق مردم کشور است، عبور نخواهد کرد.»

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close