اخبار بروجرداخبار لرستان

استاندار لرستان شرایط برگزاری شب‌های قدر را اعلام کرد

روزهای بروجرد- استاندار لرستان گفت: با تصمیم ستاد استانی مقابله با کرونا، مراسم لیالی‌قدر با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و به تناسب رنگ بندی کرونایی در شهرهای استان برگزار می‌شود.

“فرهاد زیویار” در جلسه ستاد استانی کرونا اظهار داشت : مراسم لیالی  در شهرهای دارای وضعیت قرمز با ۳۰ درصد ظرفیت، در شهرهای نارنجی با ۵۰ درصد و در شهرهای وضعیت زرد برگزاری مراسم با ۷۰ درصد ظرفیت و رعایت فاصله گذاری و دستورالعمل های بهداشتی برگزار شود.

وی تصریح کرد: در شهرهای دارای وضعیت آبی و اماکن روباز نیز برگزاری مراسم لیالی قدر با رعایت فاصله گذاری و پروتکل های بهداشتی هیچگونه ممنوعیتی ندارد. 

استاندار لرستان افزود: اطلاع رسانی خوب و فرهنگ سازی که در زمینه رعایت دستورالعمل های بهداشتی در جامعه صورت گرفته موجب شده آمار ابتلا، بستری و فوت نسبت به گذشته کاهش داشته باشد. 

وی با اشاره به پوشش مطلوب واکسیناسیون در استان افزود: تاکنون در نوبت اول حدود ۹۰ درصد، نوبت دوم ۸۰ درصد و در نوبت سوم نزدیک به ۳۵ درصد واکسن تزریق شده که سهم بالایی از افزایش ایمنی اجتماعی متوجه موضوع تزریق واکسن می شود. 

استاندار لرستان با بیان اینکه اجرای دستورالعمل های ستاد مقابله با کرونا به گونه ای خواهد بود که کمترین اختلال و مشکل در زندگی مردم به وجود آید، ادامه داد: عمده موارد فوتی گزارش شده در استان در رابطه با افرادی است که دارای بیماری های زمینه ای بوده و از سطح ایمنی پائین تری برخوردار هستند، از این رو ضرورت دارد این افراد نسبت به رعایت دستورالعمل های بهداشتی و تزریق واکسن اهتمام بیشتری باشند. 

زیویار در خصوص وضعیت مدارس گفت: فعالیت مدارس و سایر مراکز آموزشی کمافی سابق به قوت خود باقی خواهد بود و در صورت مشاهده دانش آموزان دارای علامت، مدیران مدارس مسئول به رسیدگی به موضوع خواهند بود.

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close