لرستان

مختومه شدن ۴۳۷ هزار و ۹۲۴ فقره پرونده در لرستان

روزهای بروجرد- مدیرکل دادگستری لرستان با اشاره به اینکه تا پایان سال ۹۹، ۱۸ ماه مسوولیت دادگستری استان را برعهده داشته‌ام، گفت: در این مدت به ۴۳۷ هزار و ۹۲۴ فقره پرونده رسیدگی شده است.

به گزارش فارس، محمد رزم در خطبه‌های پیش از نماز جمعه امروز با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا  اظهار کرد: مشارکت حداکثری مردم در این انتخابات نه بزرگ به تبلیغات استکبار و رسانه‌های معاند خارجی بود.

وی افزود: عدم حضور بخشی از مردم نیز به دلیل شیوع کرونا بود، بخشی از عدم مشارکت نیز ناشی از برخی نارضایتی‌ها ی اقتصادی بود.

مدیرکل دادگستری لرستان به شهادت آیت الله بهشتی و بزرگداشت قوه قضاییه نیز اشاره کرد و گفت:  امام خمینی (ره) در مورد شهید بهشتی می‌فرمایند: «شهید بهشتی خود یک ملت بود برای ملت ما ، همچنین وی خاری در چشم دشمنان بود»

رزم تصریح کرد: مقام معظم رهبری نیز  در توصیف و تبیین ابعاد شخصیتی شهید بهشتی می‌فرمایند: «شهید بهشتی بزرگترین تاثیر را در مبارزه و اداره پیروزی انقلاب داشت».

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری همچنین می‌فرمایند: شهید بهشتی انسانی صاحب فکر و اراده ، قوی ، اهل کار، بانشاط و یک نعمت بزرگ برای کشور بود.

مدیرکل دادگستری لرستان بیان کرد: رییس قوه قضاییه هم در مورد  شخصیت بهشتی می‌گوید: شهید بهشتی همواره برای دستگاه قضا به عنوان الگو و نمونه در خدا محوری،  مردم گرایی،  ولایی بودن،برنامه ریز ،مبتکر و اهل مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان بود.

رزم با اشاره به اینکه شهید بهشتی لایحه قصاص را به تصویب رساند، عنوان کرد: یکی از هجمه‌ها و دشمنی منافقین با شهید بهشتی بخاطر افکار و اهدافی بود که وی در اجرای عدالت پیگیری می‌کرد.

وی خاطر نشان کرد: مردم مواظب باشد گروه منافقین در حال حاضر  نیز به دنبال شناسایی افراد و عضو گیری برای انجام عملیات خرابکارانه هستند.

مدیرکل دادگستری لرستان در بخش دیگری از صحبت‌های خود به سیاست‌های قوه قضاییه اشاره کرد و گفت:  تکریم ارباب رجوع، مردم داری و حفظ کرامت انسانیت از اولویت‌های  قوه قضاییه است.

به گفته رزم مبارزه با مفاسد اقتصادی ، حمایت از تولید و کارخانجات،  قضاوت عادلانه، رسیدگی به پرونده‌های قدیمی و مبارزه با جرایم سخت از دیگر اولویت‌های دستگاه قضا است.

وی ادامه داد: مبارزه با قاچاق سلاح و مواد مخدر ، تیراندازی ، اختلاس مدیران ، حیف و میل بیت ‌المال همچنان جزو سیاست‌های ما در دستگاه قضا است.

به گفته رزم دادگستری لرستان سال ۹۹ و در سه مرحله رتبه اول کشوری را کسب کرد.

وی با بیان اینکه تا پایان  سال ۹۹، ۱۸ ماه مسوولیت دادگستری استان را بر عهده داسته‌ام، عنوان کرد: در این مدت۴۳۷ هزار و ۹۲۴ فقره پرونده وارد شده که صد درصد مختومه شده‌اند.

مدیرکل دادگستری لرستان افزود:  از ۱۶ شهریور سال ۹۸،  ۵۶  هزار و  ۷۲۹ فقره پرونده قدیمی را تحویل گرفتیم که ۲۹  هزار و ۶۲۵  فقره آن مختومه شده‌اند.

رزم در پایان صحبت‌های خود تاکید کرد: بر اساس سند تحول قضایی کماکان مبارزه با مفاسد اقتصادی، حمایت از تولید و برخورد با جرائم  ادامه دارد و جابجایی رییس دستگاه قضا خللی در این مورد ایجاد نخواهد کرد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close