اخبار ایران

رییسی: از هرگونه تلاش برای حل مسالمت آمیز مناقشه اوکراین حمایت می‌کنیم

روزهای بروجرد– رییس جمهور اعلام کرد جمهوری اسلامی ایران از هرگونه تلاش دیپلماتیک که منجر به حل مسالمت‌آمیز مناقشات در اوکراین شود حمایت می‌کند و آماده نقش‌آفرینی برای هرگونه کمک به بازگشت صلح است.

به گزارش ایسنا، سید ابراهیم رییسی در جلسه هیأت دولت با اشاره به تحولات اوکراین گفت: جمهوری اسلامی ایران براساس اصول اساسی سیاست خارجی خود، با سلطه‌گری و سلطه‌پذیری، مخالف است و از حق تعیین سرنوشت همه ملت‌ها حمایت می‌کند.

رییس جمهور اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران ضمن درک نگرانی‌های امنیتی نسبت به چندین دهه توسعه‌طلبی ناتو، بر حفظ تمامیت ارضی و حاکمیت ملی همه کشورها تأکید دارد. قاطعانه بر این باوریم که دیپلماسی و پایبندی صادقانه به تعهدات بین‌المللی توسط همه طرف‌ها، تنها راه‌حل پایدار و عادلانه خروج از وضعیت فعلی است.

رییسی افزود: حفاظت از جان و مال شهروندان و غیرنظامیان و رعایت حقوق بین‌المللی و حقوق بشردوستانه باید مورد اهتمام جدی همه طرف‌ها قرار گیرد.

او تصریح کرد: ضروری است پیرو دستورات قبلی، وزارت امور خارجه و دیگر دستگاه‌های متولی، در راستای حفاظت از همه شهروندان ایرانی و بویژه دانشجویان ما در اوکراین، هرگونه اقدام لازم را تسریع بخشند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close