اخبار بروجردلرستان

۹۷ هزار نفر در لرستان در طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند

روزهای بروجرد– مدیرکل راه‌ و شهرسازی لرستان با بیان اینکه از ابتدای ثبت‌نام طرح نهضت ملی مسکن حدود ۹۷ هزار نفر در این استان ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: سهم لرستان در طرح حمایتی مسکن ۸۸ هزار واحد مسکونی‌ست.

به گزارش تسنیم، وحید کرم‌الهی در جلسه شورای مسکن لرستان که در سال جلسات استانداری برگزارشد با بیان اینکه سهم این استان  در طرح حمایتی مسکن ۸۸ هزار واحد مسکونی است، اظهار داشت: براساس ابلاغ وزیر راه و شهرسازی در شهرهای خرم‌آباد، دورود و بروجرد میزان تعداد واحد مسکونی در هکتار ۵۰ واحد و در سایر شهرهای لرستان ۲۵ واحد در هکتار در نظر گرفته شده است.

وی افزود: با توجه به مشکلات تأمین زمین جهت اجرای طرح ملی مسکن در شهرستان خرم‌آباد به این نتیجه رسیدیم که میزان تعداد واحد درهکتار را با رعایت ضوابط شهرسازی از ۵۰ واحد  به ۷۰ واحد مسکونی برسانیم که بتوانیم بخشی از کمبود زمین را جبران کنیم.

مدیرکل راه‌وشهرسازی لرستان عنوان کرد: براساس اعلام معاون مسکن و ساختمان وزارت راه‌وشهرسازی تا پایان  اسفندماه ثبت‌نام نهضت ملی مسکن ادامه دارد و در پایان زمان مقرر این سایت بسته می‌شود.

وی بیان کرد: از ابتدای ثبت‌نام طرح نهضت ملی مسکن حدود ۹۷ هزار نفر در استان لرستان ثبت‌نام کرده‌اند که پس‌از بررسی‌های انجام‌شده تاکنون ۵۲ هزار نفر دارای سه شرط استفاده از این طرح هستند که با احتساب ۱۲ هزار نفری که در طرح  اقدام ملی سال ۹۸ احراز شرایط شدند در مجموع ۶۴ هزار نفر ثبت‌نامی داریم.

کرم‌الهی با بیان اینکه با پیگیری‌های انجام‌شده تاکنون ۹۰۵ هکتار زمین تأمین یا در دست اقدام داریم، گفت: اگرچه این میزان عدد خوبی است اما پراکنش این اراضی در سراسر لرستان نیست به‌گونه‌ای که در برخی شهرستان‌ها هم‌چون بروجرد بیش از زمین مورد نیاز زمین تأمین شده، ولی در برخی شهرستان‌ها مشکل تأمین زمین داریم.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close